Benelli TnT 899 na rok 2021 już jest! Czy zobaczymy ten model w Europie?

Benelli zaprezentowało w Chinach trzy całkiem nowe modele, w tym odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych nakedów tej marki – TnT 899. Nie wiadomo czy motocykl ten trafi na rynek europejski.

Benelli TnT 899 2021 Benelli
  • Benelli TnT 899 sprzedawane było we Włoszech do 2016 roku.
  • Był to jeden z najbardziej ekscytujących nakedów, choć nie cieszył się opinią bezawaryjnego.
  • Nie wiadomo czy Benelli zdecyduje się pokazać ten sprzęt w Europie. 

REKLAMA

REKLAMA

Premiera motocykla odbyła się podczas pekińskiego Motor Show, na które włosko-chiński producent przywiózł aż 13 modeli. Większość z nich jest już dobrze znana, ale trzy były absolutnymi nowościami: oprócz TnT 899 pokazano turystyka 1200 GT i sportowego turystyka 600 GC. 1200 GT napędzany jest trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1209 cm3 i mocy 134 KM, zbudowanym na bazie jednostki napędowej TnT 1130. 600 GC to ewolucja pokazanego wcześniej modelu BN 600 GT. Pokazana w Pekinie wersja wyposażona była w komplet sztywnych kufrów.

Nowa odsłona nakeda TnT 899 nie uległa zbyt wielkim zmianom. Do napędu wykorzystano ten sam silnik, który napędzał model sprzedawany na rynku europejskim do 2016 roku – trzycylindrową rzędówkę o pojemności 899 cm3 i mocy 120 KM. Różnice w stosunku do poprzednika to nieznacznie zmieniony reflektor, kolorowy wyświetlacz TFT i przekonstruowany wydech.

Poprzedni model zbudowano w oparciu o jednostkę napędową większego brata – 1130. Silnik 899 miał tę samą średnicę cylindra ale mniejszy skok tłoka (49,2 zamiast 62 mm) i zmienione oprogramowanie silnika. Chętnie oddawał moc już od mniej więcej 2000 obr/min, a prawdziwy temperament pokazywał od 6000 obr/min. Krótki rozstaw osi, wynoszący 1419 mm, oraz przesunięty do przodu silnik zapewniały dobre wyważenie i świetne wyczucie motocykla. Niestety, za 899, jak i za 1130 ciągnęła się zła opinia związana z awaryjnością.

Nowy Benelli TnT 899 mógłby być atrakcyjną propozycją dla fanów nakedów w Europie – wśród rywali znaleźliby się między innymi KTM Duke 890, Triumph Street Triple RS, Ducati Monster i Yamaha MT-09. W przypadku Benelli można byłoby spodziewać się świetnego wyposażenia seryjnego – na przykład hamulców Brembo, czy zawieszenia Marzocchi. O ile, podobnie jak naked 752S, TnT 899 nie byłby pewnie wyraźnie tańszy od konkurencji, z pewnością miałby sporo więcej do zaoferowania w zakresie standardowego wyposażenia.

Wszystkie trzy nowości, zaprezentowane podczas pekińskiego Motor Show, planowane są na rynek chiński. Jak na razie brak informacji czy producent zdecyduje się pokazać te modele także w Europie. Najbliżej do tego byłoby 1200 GT, który napędzany jest nowym silnikiem, spełniającym normę Euro 5. Co do reszty – nie wiadomo czy producentowi będzie opłacało się inwestować pieniądze w procedury homologacyjne, szczególnie że potencjalna liczba sprzedanych na Starym Kontynencie egzemplarzy byłaby ułamkiem tego, co można sprzedać w Chinach, Indiach, czy Indonezji.

Przeczytaj także: Benelli TnT 899 - test

Zobacz również:
W 1998 roku Yamaha pokazała YZF-R1, który na zawsze zmienił oblicze motocykli sportowych. Rok później pojawiła się limitowana do 500 sztuk R7. Czy nowa Yamaha R7 będzie kontynuować sportowe tradycje? Czy będzie to raczej krok w kierunku przydatności na co dzień?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA