Benelli rozwija linię adventure. Pojawi się TRK 702, TRK 800 pójdzie w premium

Benelli TRK 702 uzyskał chińską homologację. Nie oznacza to oczywiście, że motocykl trafi na europejski rynek, tym bardziej że niedawno zadebiutował tutaj model TRK 800. Skąd zatem pomysł na kolejny model o podobnych parametrach?

Benelli TRK 702 Benelli

Na wielu europejskich rynkach Benelli idzie jak po swoje. We Włoszech model ten przepycha się na najwyższym stopniu podium sprzedaży z odwiecznym królem – BMW R 1250 GS, na innych rynkach także idzie mu bardzo dobrze. Pojawienie się modeli o większych pojemnościach było więc dla producenta sprawą kluczową i model taki faktycznie powstał. Do salonów trafiają już pierwsze TRK 800 i Leoncino 800.

Od ubiegłego roku krążą jednak informacje o możliwym wprowadzeniu na rynek motocykla o symbolu TRK 702. Qianjiang, właściciel Benelli, złożył w ubiegłym roku dokumentację patentową dotyczącą takiego motocykla, ostatnio zaś jednoślad uzyskał homologację. Wbrew wcześniejszym informacjom TRK 702 nie jest jednak wyposażony w V-twina, a dwucylindrową rzędówkę o pojemności 692 cm3, mocy 76 KM i 68 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Jeśli taki silnik z czymś wam się kojarzy, to całkowicie słusznie – niemal identyczne parametry ma jednostka z CF Moto CL-X 700. Nie wiadomo jak dotąd czy zbieżność danych technicznych wynika z faktu, że mamy do czynienia z tym samym silnikiem, czy jest to po prostu przypadek. Kolejnym zaskakującym faktem jest to, że zarówno jednostka 692 cm3, jak i stosowana w TRK 800 754 cm3 mają niemal identyczne moc i moment obrotowy.

Benelli TRK 702Benelli

Skąd pomysł na nowy motocykl, który, przy mniejszej pojemności, będzie identyczny pod względem parametrów? Być może Benelli planuje zastąpić większą jednostkę mniejszą. Jest także inna możliwość – na chińskim rynku Benelli sprzedawane jest pod marką QJ Motor. Model QJ Motor SRT 750 jest odpowiednikiem Benelli TRK 800, ale na tamtejszym rynku jest także motocykl o nazwie SRT 800, napędzany silnikiem o pojemności 799 cm3 i mocy 96 KM, bazującym na piecu KTM.

Jest więc możliwe, że w przyszłości oferta Benelli w Europie obejmie dwa adventure'y o większych pojemnościach: TRK 702 i TRK 800. Ten pierwszy zastąpi obecną "800" i pozostanie tanim motocyklem, a ten drugi przejmie rolę flagowca i dostanie wyposażenie premium.

Pod względem designu Benelli ma już dość dobrze rozpoznane potrzeby klientów. TRK 702 nie zrywa z dotychczasową linią – nawiązuje zarówno do TRK 502, jak i TRK 800. Jest charakterystyczny dziób, podobna linia boczna i reflektory. Z dokumentacji patentowej wynikało, że podobnie jak w przypadku TRK 502, producent zamierza przygotować dwie wersje – drogową, z aluminiowymi felgami, i uterenowioną, z kołami szprychowymi i dodatkowymi akcesoriami, takimi jak płyta pod silnikiem czy handbary.

W kwestii wyposażenia wydaje się, że Benelli zastosuje podobny trick, jak w przypadku Leoncino 800, który oferowany jest w wersji standardowej i premium. Tutaj producent pójdzie zapewne w stronę utrzymania TRK 702 w wersji podstawowej, zaś komponenty premium, takie jak hamulce Brembo, czy zawieszenie Marzocchi, trafią do TRK 800.

Przeczytaj także: Benelli TRK 702 i TRK 702X.

REKLAMA