Brutalna ewolucja. KTM odsłania 1290 Super Duke'a R w wersji EVO

KTM pokazał limitowaną edycję modelu 1290 Super Duke R – EVO, wyposażoną w półaktywne zawieszenie i bogaty pakiet elektroniki.

Nawet w standardowej konfiguracji model 1290 Super Duke R to prawdziwy szatan. 1300 cm3 pojemności, 180 KM i wszystko to upchane w 189 kg, co oznacza niemal wzorcowy stosunek mocy do masy. Limitowaną wersją EVO Pomarańczowi przesuwają jednak granicę jeszcze dalej.

Parametry silnika pozostały wprawdzie niezmienione, ale producent zaingerował w zawias i układy elektroniczne. Wersja EVO otrzymała półaktywne zawieszenie WP APEX drugiej generacji z trzema trybami tłumienia – Comfort, Street i Sport. Napięcie wstępne sprężyny można ustawić w zakresie 20 mm w jednej z trzech opcji: jazda solo, z pasażerem lub z pasażerem i bagażem.

KTM 1290 Super Duke R EVOKTM

To nie wszystko – w opcji dostępny jest pakiet Suspension Pro, który oferuje trzy dodatkowe tryby tłumienia: twardy, torowy Track, Advanced z możliwością wyboru jednego z ośmiu poziomów tłumienia, oraz Auto, który automatycznie dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy. Ten tryb automatycznie dopasowuje także napięcie wstępne sprężyny, by dostosować je do obciążenia motocykla podczas jazdy solo, z pasażerem lub bagażem.

Pakiet Suspension Pro oferuje także tryby Low, Standard i High, ale ich działanie nie opiera się tylko na regulacji wysokości zawieszenia, ale dotyczy także sposobu jego działania. W trybie Low geometria pojazdu i wysokość siedzenia sprzyja spokojnej jeździe. Tryb High pomyślany jest do aktywnej jazdy po torze, zaś tryb Standard to ustawienie pośrednie między oboma trybami.

KTM 1290 Super Duke R EVOKTM

Do standardowych trybów jazdy Rain, Street i Sport, dodano dwa kolejne – pomyślany o torze Track oraz przeznaczony na drogi Performance. W tym pierwszym użytkownik ma możliwość ustawienia reakcji przepustnicy, stopnia uślizgu tylnego koła i sposobu działania systemu zapobiegającego wheelie. Tryb Performance to rozwinięcie trybu Track o możliwość ustawienia tempomatu i aplikacji MyRide.

Reakcję przepustnicy poprawiono dzięki zredukowaniu kąta obrotu rolgazu o 7 stopni – wynosi on teraz 65 stopni. Zdaniem producenta zapewnia to nie tylko szybszą i bardziej responsywną reakcję przepustnicy, ale także dopasowuje ruch prawej manetki do użytecznego zakresu ruchu nadgarstka. Cena motocykla nie jest na razie znana. 

KTM 1290 Super Duke R EVOKTM

Przeczytaj także: KTM 1290 Super Duke R, czyli igraszki z diabłem. 

zobacz galerię

Zobacz również:
Tiger Sport 660 odważnie kontynuuje tradycję swojego rodu. Najmniejszy z Tigerów zdaje się być bardzo wszechstronny i świetnie trafiać w oczekiwania współczesnych klientów.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA