Buell zapowiada dwa nowe motocykle – adventure i jeszcze bardziej adventure

Buell przygotowuje się do ważnej premiery. Podczas Daytona Bike Week pojawią się dwa modele: SuperTouring 1190 i Baja DR5.

Buell SuperTouring Buell

Przez ostatnie lata Buell nie miał łatwo – firma przechodziła z rąk do rąk balansując na krawędzi bankructwa albo nawet nawet nurkując głęboko pod poziomem opłacalności. Marka, którą Erik Buell rzetelnie budował przez lata, okazała się jednak na tyle wartościowa, że wciąż znajdują się ludzie gotowi zaryzykować duże pieniądze, by ją ocalić.

W ubiegłym roku prawa do marki wykupił długoletni współpracownik Erika – Bill Melvin. Zaraz potem do sprzedaży wprowadzono pierwszy model, Hammerhead 1190, którego konstrukcję opracowano, gdy właścicielem była firma EBR Racing. Na prezentację czekają już dwa kolejne modele – turystyczne enduro SuperTouring 1190 i wyprawowa Baja DR5.

Premiera obu tych motocykli ma odbyć się podczas jednej z największych imprez motocyklowych w Stanach Zjednoczonych – Daytona Bike Week. Zapowiadany jako „najszybszy motocykl adventure na świecie”, SuperTouring 1190 ma konkurować przede wszystkim z BMW R 1250 i Harleyem-Davidsonem Pan America.

Buell SuperTouringBuell

Rzecz jasna Buell nie ma ambicji rywalizacji wolumenowej, bo nie posiada ani takich mocy produkcyjnych, ani sieci dealerów. Chodzi bardziej o wyzwanie związane z osiągami, których SuperTouring 1190 bynajmniej nie musi się wstydzić – potężny V-twin o pojemności 1190 cm3 generuje moc 185 KM i 101 136 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To zdecydowanie więcej od wartości proponowanych przez konkurentów – BMW ma 136 KM, zaś H-D 150. Nawet mocarne Ducati Multistrada, czy KTM Super Adventure mogą poszczycić się mocą "tylko" 160 KM.

Z uwagi na brak szpiegowskich zdjęć, trudno dokładnie wypowiadać się na temat stylistyki motocykla, jednak pierwsze wizualizacje (zdjęcie tytułowe) sugerowały, że SuperTouring będzie mieć kanciasty design, nawiązujący trochę do Husqvarny Norden, a trochę do pojazdów użytkowych. Pierwsze rezerwacje na ten motocykl przyjmowane mają być tuż po premierze. Cena, jaką trzeba będzie zapłacić za SuperTouringa 1190 – 21 995 dolarów (92 tys. zł), jest sporo wyższa od tej, którą trzeba wydać na konkurencyjne jednoślady.

Drugim motocyklem, szykowanym przez Buella na Daytona Bike Week, ma być Baja DR5. Sprzęt zasilany będzie 175-konnym V-twinem o momencie obrotowym wynoszącym 136 Nm. Jak twierdzą przedstawiciele Buella, Baja DR5 ma być jednośladem bardziej ekstremalnym niż SuperTouring, przeznaczonym na 99 procent dróg świata, czyli wszystkie te niepokryte jak dotąd asfaltem. Ceny modelu Baja DR5 nie podano. Oba motocykle produkowane będą w Stanach.

Przeczytaj także: Buell Hammerhead 1190.

Zobacz również:
REKLAMA