REKLAMA

CF Moto CLX 700. Naked z potencjałem na lidera segmentu

CF Moto CLX 700 udowadnia, że z chińskimi motocyklami czeka nas ta sama historia, która stała się udziałem koreańskich samochodów. Z tandetnych i brzydkich toczydeł wyrastają powoli dopracowane i ekscytujące pojazdy.

CF Moto CLX 700 CF Moto

CF Moto coraz śmielej kusi światowe rynki kolejnymi pomysłami na motocykle. Po okazałym turystyku 1250 TR-G i niebrzydkim enduro 800 MT przyszedł czas na CLX 700 – eleganckiego nakeda. Motocykl ten pojawił się wprawdzie na targach EICMA w 2019 roku, ale tam był tylko konceptem, tutaj zaś widzimy sprzęt gotowy do produkcji.

Ten zgrabny naked mógłby być idealnym konkurentem Yamahy MT-07, z dwucylindrową rzędówką o pojemności 692 cm3, mocą 74 KM i 68n Nm momentu obrotowego jest niemal kopią japońskiego motocykla. Różnic nie widać także i masach – CLX 700 waży 183 kg, podobnie jak MT-07 (182 kg).

Zobacz również: Benelli podbija Chiny

CF Moto wyraźnie idzie za pomysłem Yamahy, zakładającym, że dany model jest bazą do tworzenia kolejnych wersji. Tak jak MT-07 stało się podstawą konstrukcji XSR700 i Tracera 700, tak CLX 700 będzie bazą dla dalszych wersji, w tym scramblera.

Konstrukcyjnie CLX 700 aspiruje od razu do klasy wyższej niż MT-07. Z regulowanym zawieszeniem KYB, elektroniczną przepustnicą, trybami jazdy i oświetleniem LED udowadnia, że, jak trafnie rzekł to kiedyś Czepiec w Weselu Wyspiańskiego – "Chińczyki trymają się mocno".

Kiedy i w jakiej cenie CF Moto CLX 700 pojawi się w Europie – nie ujawniono. Marzymy, by był to przyszły rok, choć nadal nie wiemy, kto mógłby zostać dystrybutorem tej marki w naszym kraju.

Zobacz również:
Akumulatory kwasowo-ołowiowe na cenzurowanym. Od 1 lutego obrót kwasem siarkowym będzie podlegał ścisłym regulacjom. Powodem jest ryzyko wykorzystania substancji do produkcji materiałów wybuchowych.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA