CF Moto została założona w roku 1989, ale motocykle produkuje dopiero od roku 2000. Trudno uznać ją zatem za doświadczoną. Z drugiej strony, jako przedsiębiorstwo z Państwa Środka, miało przywilej szybkiego zmierzenia się z problemami, z którymi wiele znanych marek musiało borykać się przez lata. Producent po prostu eksperymentował na nabywcach, sukcesywnie doskonaląc własne technologie.
W Polsce motocykle CF Moto próbował kilka lat temu sprzedawać pod własną marką Junak. Bez sukcesów – choć były tanie, to jednak wyraźnie droższe od pozostałych modeli tej marki. Poza tym ówczesny poziom wykończenia i stylistyka nie były na tyle przekonujące, by skłonić do zakupu liczbę osób wystarczającą dla utrzymania opłacalności importu.
Przez lata sytuacja się jednak bardzo mocno zmieniła. Teraz CF Moto, z chińskiego podrabiacza zachodnich technologii, stało się ważnym producentem, w dodatku na tyle istotnym i groźnym dla europejskiego rynku, że sam Stefan Pierer, wyczuwając nadchodzące problemy, postanowił spacyfikować potencjalnego przeciwnika poprzez nawiązanie z nim strategicznego sojuszu.
Przeczytaj także: CF Moto CLX 700
I to właśnie ten moment jest punktem zwrotnym i nowym otwarciem w dziejach chińskiego producenta. Kiedy na scenę wkroczył nadworny projektant KTM Gerald Kiska, motocykle CF Moto stały się ekscytujące i wreszcie nabrały własnego stylu. O mechanikę zadbali Chińczycy, ale, wbrew temu, co możecie uważać, nie obawiałbym się o to. Zadziwiające jak wielu światowych producentów korzysta z chińskich fabryk.
Dziś CF Moto zaskakuje swoją ofertą. W Polsce wiemy o niej niewiele, motocykle tej marki nie są na razie dostępne w oficjalnej sieci sprzedaży, trudno nawet mówić o jakimkolwiek prywatnym imporcie. Są jednak kraje, gdzie oferta CF Moto jest szeroka i bynajmniej nie chodzi mi o bantustany, ale na przykład o Australię.
Przeczytaj także: CF Moto 800 MT - znamy datę premiery
Inwestycje w technologię i współpraca z renomowanymi producentami podzespołów takimi jak Continental, Bosch czy KYB ani chybi zakończy się uzyskaniem europejskich homologacji i ofensywą chińskich motocykli w Europie. Póki co doniesienia o CL-X Heritage 700, czy 800 MT dają nadzieję na zagospodarowanie średniej niszy cenowej, co być może przełoży się na ogólne odmłodzenie średniego wieku motocykla w Polsce.
Oferta CF Moto obejmuje kilkanaście modeli – od 125 cm3 do 1250 cm3. Ten największy, 1250 TR-G, jest dopiero w przygotowaniu, ale jego premiera jest kwestią krótkiego czasu. Być może producent przygotowuje się do kompleksowej ofensywy na Europę, z wszystkimi modelami i gotową siecią sprzedaży. Kto się zajmie wprowadzeniem marki CF Moto na rynek? Dziś nie wiadomo, ale kto by to nie był, szykuje się ciekawa wolta na rynku motocyklowym.
zobacz galerię
Komentarze