CFMoto potwierdza – model 800 MT w dwóch wersjach trafi do europejskich salonów

CFMoto 800 MT to kolejny motocykl turystyczny chińskiego producenta, który trafi na europejski rynek. Bazą do powstania tego modelu był KTM 790 Adventure.

CFMoto 800MT CFMoto

W teście porównawczym (MOTOCYKL 12/2021) mniejszy brat 800 MT, czyli 650 MT, całkiem nieźle poradził sobie z uznanymi konkurentami – Suzuki V-Stromem 650 i Yamahą Tracer 7. W porównaniu wprawdzie nie wygrał, pod wieloma względami ustępując pola japońskim motocyklom, jednak jego niedostatki z pewnością nie były tak wyraźne jak moglibyśmy spodziewać się po produkcie z Chin. Powiedzielibyśmy – ot, drobne niestaranności do poprawy. O czym to świadczy? O tym, że Chińczycy bardzo szybko się uczą – podobnie jak wcześniej Koreańczycy, a jeszcze wcześniej Japończycy, którzy kiedyś wyśmiewani, dziś uznawani są za perfekcyjnych pod względem technicznym.

W przypadku CFMoto sytuacja wygląda jeszcze inaczej. Producent postanowił podpisać strategiczną umowę z KTM-em, który w zamian za dostęp do gigantycznej sieci sprzedaży i serwisów na terenie Azji, podzielił się własnym know-how, co już na dzień dobry dało Chińczykom ogromną przewagę. Pomarańczowi niewiele przy tym ryzykują, bo do dyspozycji azjatyckiego producenta oddają niewykorzystywaną już technologię.

CFMoto do sprawy podeszło jednak bardzo poważnie. Między innymi dla potrzeb produkcyjnych 800 MT, 200 km od Szanghaju wybudowano całkiem nową fabrykę. Oprócz modelu 800 MT ma tam być umieszczona produkcja chińskich KTM-ów – 750 Duke, 750 Adventure i 750 Supermoto T. Docelowo ma tam odbywać się również produkcja modeli KTM serii 890.

Do napędu 800 MT zostanie wykorzystana dwucylindrowa rzędówka o pojemności 799 cm3. Jej moc to 95 KM przy 9500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy to 77 Nm przy 6500 obr/min. Mimo wykorzystania wielu rozwiązań technicznych z KTM 790, 800 MT dość mocno się od tamtego motocykla różni – inne są rama i wahacz, zmienił się także 19-litrowy zbiornik paliwa, który, w odróżnieniu od Kata, umieszczony jest w standardowym miesjcu.

Producent nie pożałował wyposażenia – w standardzie znajdziesz zawieszenie Kayaby, i radialne zaciski J-Juana. W elektronice tryby jazdy, działający w zakrętach ABS, elektroniczna przepustnica kontrola trakcji, tempomat, 7-calowy kolorowy wyświetlacz TFT z nawigacją, quickshifter, podgrzewane manetki i kanapa, oświetlenie LED i DRL, czujniki ciśnienia w oponach, czy trzy aluminiowe kufry.

Producent zapowiedział, że na rynku pojawią się dwie wersje – jedna stworzona z myślą o fanach jazdy po asfaltach, druga zdecydowanie bardziej szutrowa. Na rynku brytyjskim motocykl wyceniony będzie na około 9500 funtów (ok. 52 000 zł). Polskiej ceny jeszcze nie znamy.

Przeczytaj także: CFMoto CLX 700.

Zobacz również:
REKLAMA