[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Can-Am Ryker - czas na coś nowego!

Can-Am Ryker to zupełnie inne spojrzenie na zabawę w motoryzację. Jeśli chcesz wyróżnić się  tłumu, a do tego poczuć frajdę z jazdy wskocz na siodło Rykera i sprawdź sam. Nie musisz mieć prawka na motocykl!

Ryker to nowy trójkołowiec w ofercie Can-Ama. Kanadyjski producent quadów, skuterów wodnych i śnieżnych (BRP, Sea-Doo, Ski-Doo) oraz innych pojazdów trójkołowce wprowadził do swojej oferty blisko 10 lat temu. Spydery z dwoma kołami z przodu i jednym z tyłu wywołały przez te lata spore zamieszanie. Ryker to nowy rozdział w tej kategorii - mniejszy, lżejszy i bardziej szalony! Co ważne, wystarczy, że masz prawo jazdy kategorii B - nie musisz mieć motocyklowego prawka by jeździć na Rykerze.

Proste i przyjemne

Can-Am Ryker jest napędzany dwu- lub trzycylindrowym, rzędowym silnikiem Rotax. W wersji dwucylindrowej silnik ma pojemność 600 cm3 i moc około 50 KM. W wersji trzycylindrowej pojemność wzrasta do 900 cm a moc do 82 KM. Cały power jest za pomocą bezstopniowej przekładni CVT przenoszony na tylne koło, które z kolei jest trzymane w ryzach za pomocą kontroli trakcji. Ta zależnie od wybranej mapy silnika pozwala na mniej lub bardziej agresywną jazdę na nawet niewielki drift podczas ruszania lub wychodzenia z zakrętów. wystarczy więc, że wsiądziesz, zwolnisz blokadę postojową i wbijesz właściwe przełożenie (Ryker ma również bieg wsteczny - wyboru "kierunku jazdy" dokonujesz za pomocą dźwigni po lewej stronie) i odkręcisz gaz. Możesz też wybierać z dwóch map silnika - Eco i Sport, a także dodatkowej Rally dostępnej tylko w Rykerze o tej samej nazwie Rally. O tej wersji za chwilę.

Can-Am Ryker - rzędowy trzycylindrowy silnik Rotaxa jest chłodzony cieczą i generuje 82 KM i 79 Nm.

Aby jeździć Rykerem wystarczy ci prawo jazdy kategorii B.

Tryb Eco, jak sama nazwa wskazuje służy do nieśpiesznego, ekonomicznego poruszania się z punktu A do punktu B - codzienne przejażdżki po mieście, spacerowa jazda po okolicy. Jeśli chcesz poczuć trochę adrenaliny, za pomocą przycisku w nieskomplikowanym wyświetlaczu wybierasz tryb Sport i masz do dyspozycji pełną moc i znacznie agresywniejszy sposób jej oddawania. Jazda w tym trybie daje mnóstwo frajdy z jazdy, a kiedy załapiesz już o co chodzi  pozwala przyjelnie podróżować również po krętych drogach. Ryker nie jest jednak sprzętem typowo turystycznym. Oczywiście pokonanie nawet kilkuset kilometrów na raz nie stanowi dla niego problemu, zwłaszcza jeśli wśród akcesoriów wybierze te turystyczne, jednak jego ergonomia nie jest stworzona do dalekiej turystyki, a raczej na przyjemne codzienne lub weekendowe przejażdżki.

Can-Am Ryker

REKLAMA

Ty wybierasz

Dobrze poczują się na nim zarówno mężczyźni jak i kobiety.

Oprócz kontroli trakcji Ryker jest też wyposażony w kontrolę stabilności, która przydaje się podczas szybkiego pokonywania zakrętów w sportowym stylu, a także skuteczny ABS, który pomoże ci bezpiecznie wyhamować maszynę nawet w trudnych warunkach czy na szutrowej drodze. Nie musisz się więc martwić o bezpieczeństwo - najważniejsze systemy elektroniczne czuwają. Poza elektroniką prawdziwym udogodnieniem w Rykerze jest system U-Fit pozwalający na indywidualne dopasowanie maszyny do własnej sylwet lub wymagań względem ergonomii. Za pomocą prostych, ale skutecznych mocowań możesz w każdej chwili, w kilka sekund dowolnie ustawić pozycję podnóżków, wysokości dźwigni hamulca, czy też pozycję kierownicy. Możesz więc siedzieć w bardziej sportowej pozycji z kierownicą blisko siebie i mocno ugiętymi kolanami, wybrać wyciągnięte nogi i ręce jak na cruiserze, lub jakąkolwiek pozycję pomiędzy. To ty wybierasz.

Mała rajdówka

Ryker jest dostępny również w bardziej wyczynowej wersji Rally. Oznacza to tyle, że Rally ma lepsze zawieszenia, nieco większy prześwit, opony przeznaczone również na szutrowe drogi, a także dodatki w postaci wzmocnienia pod silnikiem oraz, co najważniejsze - trzeciej mapy silnika o nazwie Rally. Tryb ten pozwala na jeszcze bardziej agresywną jazdę i większe uślizgi tylnego koła, a gdy zjedziesz z asfaltu na szutrowe drogi pozwala na jazdę w poślizgach. Genialna zabawa. Oczywiście nazwanie Rykera Rally maszyną offroadową byłoby lekkim nadużyciem, ale na szutrowych drogach czuje się jak ryba w wodzie.

Sam projektujesz

Jeśli lubisz zmieniać wygląd czy styl maszyny Can-Am przygotował ogromny pakiet akcesoriów w których możesz dowolnie przebierać. Wśród dodatkowych siedzeń (Ryker jest jednoosobowy, ale możesz dokupić dodatkowe siedzenie i podnóżki), kufrów, owiewek, szyb, kolorowych paneli, osłon rąk, błotników, naklejek i innych dodatków znajdziesz aż 75 000 możliwych kombinacji więc ogranicza cię tylko Twoja wyobraźnia.

Can-Am Ryker - części owiewek, tak jak ten panel aluminiowy, są wymienne

Can-Am Ryker - potwór z innej bajki

Ryker to pojazd dla każdego - nie musisz być motocyklistą by na nim jeździć. Świetnie poczują się na nim też kobiety, a także ci którzy nigdy nie myśleli o jeździe motocyklem, ale zawsze chcieli poczuć dreszczyk i wolność towarzyszącą jeździe na nich. Ryker daje właśnie to poczucie, ale też coś więcej. Nieskrępowaną przyjemność z jazdy i poczucie bezpieczeństwa.

 Can-Am Ryker

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij