[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
3.3

Concept R 18 - spartański cruiser BMW

Wielki silnik typu bokser i prosta do bólu konstrukcja - oto koncepcyjny BMW R18, spartański cruiser zaprezentowany podczas konkursu elegancji w Villa d'Este.

Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że niebawem gama klasycznych modeli BMW poszerzy się o stylowego cruisera. Koncepcyjną maszynę zaprezentowano we włoskiej Tavernoli podczas prestiżowej imprezy Concorso d'Eleganza di Villa d'Este będącej dla wielu producentów okazją do zaprezentowania swych prototypów i maszyn koncepcyjnych.

 

 

W tegorocznej edycji twórcy z BMW Motorrad zaprezentowali potężnego cruisera, napędzanego bokserem o pojemności 1800 cm3. Co ciekawe ta jednostka napędowa zadebiutowała wcześniej w dwóch zbudowanych przez Custom Work Zon oraz Revival Cycles motocyklach customowych.
Tym razem jednak noszący kryptonim R 18 motocykl w całości jest dziełem inżynierów BMW.

 

 

Utrzymany w stylistyce lat 60 zeszłego stulecia motocykl cechują  subtelność linii i genialnie dobrane proporcje. Jednocześnie, mimo licznych, stylistycznych nawiązań do historii, nie jest wariacją na temat jednego z dawnych modeli, lecz jak najbardziej współczesna interpretacja na temat klasycznego powercruisera lub bobbera.  

 

 

Czystość formy, minimalna ilość widocznych elementów silnika, odwrócone klamki, udająca że ma sztywny tył kołyskowa rama, szprychowe koła o średnicach 21 i 18 cali, subtelne tłumiki, podwójny gaźnik Solexa, wysmakowane detale...  Wszystko to sprawia, że można nań patrzeć godzinami, koncepcyjny R18 jest bowiem esencją motocykla w jego naturalnej formie. To skupienie się na tym co najważniejsze. To minimalizm sprytnie połączony z funkcjonalnością, a jednocześnie kolejna designerska ikona BMW Motorrad.

 

 

Sercem R18 jest nowy, chłodzony powietrzem i olejem, ośmiozaworowy bokser o pojemności 1800 cm3, którego wygląd świadomie nawiązuje do silników z końca lat sześćdziesiątych. Blok i obudowę skrzyni biegów wykonano ze szkiełkowanego aluminium, przez co świetnie kontrastują z polerowanymi pokrywami głowic, układem dolotowym, wydechem i osłoną napędu alternatora. Niesamowite wrażenie robi też odsłonięty, wał napędowy. Generalnie, maszyna nie ma żadnych zbędnych osłon, a jej elektryka sprowadza się do rozrusznika i świateł, co znakomicie podkreśla spartański styl.

 

 

Koncept R18 - jak deklarują jego twórcy - jest bowiem odpowiedzią na widoczne znudzenie motocyklistów współczesnymi maszynami i odwołuje się do ich romantycznej tęsknoty za prostotą i autentycznością mechanicznych rozwiązań. I faktycznie, za sprawą swej formy R18 trafia w sedno.

 

 

Concorso d'Eleganza di Villa d'Este

Pierwsza edycja konkursu elegancji odbyła się w roku 1929 pod nazwą Coppa d'Oro Villa d'Este i organizowana była w formule podobnej do współczesnej. Konkurs elegancji cieszył się wówczas ogromnym zainteresowaniem miłośników ekskluzywnej motoryzacji, między innymi dlatego, że pojazdy oceniane były nie tylko przez jury, ale i przez publiczność. W ten sposób konkurs odbywał sie do 1949. Planowane na rok 1951 wydarzenie zostało odwołane i zapomniane niemal na pół wieku, bowiem konkurs w Villa d'Este reaktywowano kilka lat temu. 

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij