Cross, sportbike i turystyk. Jakie motocykle sprowadzamy najchętniej i skąd?

Najczęściej sprowadzanymi z zagranicy typami motocykli są cross, enduro i supermoto – wynika z raportu przygotowanego przez serwis Clicktrans.pl. Na drugim miejscu znalazły się turystyki, na trzecim – cruisery i choppery.

transport Archiwum MPP
  • Najwięcej motocykli sprowadziliśmy w 2021 r. z Niemiec.
  • Najczęściej sprowadzaną marką była Yamaha.
  • Najczęściej sprowadzanym typem motocykla był cross.

REKLAMA

REKLAMA

Clicktrans, jeden z najważniejszych serwisów specjalizujących się w pośrednictwie transportu towarów, co roku przygotowuje rozmaite raport dotyczący transportu motocykli. Dane obejmują wiele kryteriów i mogą być ciekawym źródłem wiedzy o prywatnym imporcie jednośladów. Niektóre dane naprawdę potrafią zaskoczyć!

Przede wszystkim, w ubiegłym roku spadł nasz entuzjazm w sprowadzaniu motocykli z zagranicy. Szczególnie dotyczyło to Wielkiej Brytanii, zapewne za sprawą opuszczenia przez ten kraj Unii Europejskiej, a co za tym idzie skomplikowania przepisów dotyczących importu. Znacznie wzrosły także ceny transportu – dotyczy to wprawdzie wszystkich krajów, jednak podwyżki stawek transportu z UK są najbardziej dotkliwe.

Skąd sprowadzamy motocykle

Motocykle w 2021 sprowadzaliśmy najczęściej z Niemiec – pochodzi stamtąd aż 49 procent maszyn przewożonych transportami monitorowanymi przez Clicktrans.pl. Na drugim miejscu, z ogromną różnicą znalazła się Wielka Brytania, z wynikiem 9,6 procent. To ogromny, bo aż 13-procentowy spadek w stosunku do roku 2020. Drugie miejsce ex-aequo zajęła Francja, trzecie przypadło Holandii – 7,5 procent.

Jakie marki sprowadzamy najczęściej

Wśród najczęściej sprowadzanych z zagranicy marek motocyklowych królowała Yamaha (19,7 procent), szczególnie jeśli chodzi o Niemcy i Francję. Z Włoch, Holandii i Wielkiej Brytanii ściągaliśmy najczęściej Hondy (18,1 procent). Kolejne marki – Suzuki (9,3 procent), BMW (8,4 procent) i Kawasaki 8 procent), cieszyły się umiarkowaną popularnością. Z rzadko wybieranego kierunku północnego, szczególnie Szwecji, przywoziliśmy głównie KTM-y (4,4 procent).

Najczęściej sprowadzane typy motocykli

Najczęściej decydowaliśmy się na motocykl kategorii cross, enduro i supermoto. Ten typ, z wynikiem 81,2 procent dosłownie miażdży pozostałe – motocykli turystycznych sprowadzono 6,9 procent, cruiserów i chopperów 6,8 procent, zaś sportbike'ów zaledwie 5,2 procent.

W 2021 roku średnia cena transportu motocykla z zagranicy wyniosła w roku 2021 710 zł, o 3,5 procent więcej niż w roku 2020. Najtaniej wychodziło sprowadzenie motocykla z Niemiec – średnio 599 zł.

Przeczytaj także: jak zarejestrować motocykl z zagranicy.

Źródło: Clicktrans.pl

Zobacz również:
REKLAMA