[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.4

Czy Jawa powróci na polskie drogi?

Szprychowe felgi, chromowany bak, podwójne rury wydechowe - kultowy motocykl wraca do gry w wielkim stylu. Oto współczesna wersja Jawy.

Za produkcję motocykli Jawa odpowiada indyjska firma Mahindra, która przejęła prawa do marki i jej logotypu. W tym roku Hindusi zaprezentowali trzy nowe modele: Jawę, Jawę Forty-two i Jawę Perak. Dwa pierwsze motocykle trafią na rynek indyjski już w 2019 roku.

 

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ: Motocykle z czasów PRL-u. Pamiętasz je? [QUIZ]

 

Za napęd Jawy i Jawy Forty-two odpowiada silnik o pojemności 293 cm3, który ma 27 KM mocy i  28 Nm momentu obrotowego. Czterosuwowy singiel nawiązuje wyglądem do jednostki z Jawy 250 i 350 Panelka z przełomu lat 50. i 60. ubiegłego wieku. 

Hindusi odwalili kawał dobrej roboty. Silnik ma typowe dla czeskiej firmy, okrągłe kształty i chromowane pokrywy boczne. Żeberka cylindra i głowicy nadają mu oldskulowego wyglądu, ale nie daj się zmylić - jest on chłodzony cieczą, a nie powietrzem. Nie mogło zabraknąć też dwóch, klasycznych, chromowanych tłumików i szprychowych felg. Zatankowane do pełna motocykle ważą ok. 170 kg.

Jeśli chodzi o Jawę Perak, to producent nie zdradza dokładnej daty wprowadzenia do sprzedaży. Hindusi są równie wstrzemięźliwi w temacie danych technicznych. Dzisiaj wiem tylko, że silnik będzie miał pojemność 334 cm3 powinien osiągać 30 KM mocy i 31 Nm momentu obrotowego. Na tym koniec szczegółów. Perak to oczywiście nic innego niż wariacja na temat  kultowej Jawy z lat 40. i 50. o tej samej nazwie.

 

ZOBACZ TEŻ: Motocykle PRL-u: Komuno wróć



REKLAMA

 

Ile kosztuje nowa Jawa?

Warto przypomnieć, że czeska marka uchodzi za legendarną nie tylko w Europie. Import motocykli na wschód spowodował, że firma zyskała ogromną popularność również wśród mieszkańców Azji. To powód dla którego indyjska firma Mahindra przejęła czeską markę Jawa. 

REKLAMA

Chciałbyś mieć Jawę prosto z fabryki? Jest jeden mały problem. Na ten moment indyjskie wersje Jawy nie są dostępne w Polsce. Liczę, że to się wkrótce zmieni. Byłoby to bardzo dziwne gdyby Mahindra nie wykorzystała potencjału rynku europejskiego, gdzie każdy zna Jawy.

Za nową Jawę w Indiach zapłacić trzeba 164 000 rupii indyjskich (₹), czyli w przeliczeniu 8620 zł. Jawa w wersji Forty-two to koszt 155 000 rupii indyjskich (₹) - 8150 zł. 



REKLAMA

 

ZOBACZ TEŻ: REV'IT! - przewaga dzięki technice

REKLAMA

 

Jawa 

 

Jawa Forty-two

zobacz galerię

Zobacz również:
KTM w końcu przedstawił długo wyczekiwanego Duke’a 790. To pierwszy rzędowy twin w historii austriackiej firmy.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (8)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij