Rajd Dakar - po ponad czterech dekadach zmagań w Afryce i Ameryce Południowej - na dobre zagościł na Bliskim Wschodzie. Po raz drugi został rozegrany w Arabii Saudyjskiej. Zawodnicy mieli do pokonania trasę o łącznej długości 7646 km podzieloną na 12 etapów. Przy czym odcinki specjalne stanowiły 4767 kilometrów całego dystansu.
Zawodnicy ORLEN Team edycję 2021 zapamiętają jako bardzo trudną nawigacyjnie i niezwykle wymagającą. W tej sytuacji wyniki osiągnięte przez polską ekipę zasługują na najwyższe uznanie.
Dakar 2021: wolniej, ale trudniejsza nawigacja
Organizatorzy Dakaru postawili w tym roku na bezpieczeństwo zawodników. W samochodach do trzech zmniejszono ilość kół zapasowych, a w motocyklach dla czołowych zawodników ustanowiono limit tylnych opon - 6 na cały rajd. Na trasie zaplanowano też tak zwane wolne strefy z ograniczeniem prędkości do 90 km/h.
Jednak najbardziej kluczowa zmiana na Dakarze 2021 dotyczyła roadbooków. Na wszystkich etapach motocykliści i quadowcy otrzymywali je 20 minut przed startem, a kierowcy samochodów i ciężarówek na 10 minut przed startem i to wyłącznie w formie elektronicznej.
ORLEN Team wzmacnia globalną markę PKN Orlen
Dakar jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych imprez sportowych na świecie. Nasze zaangażowanie w sponsoring ORLEN Team, który z sukcesami uczestniczy w tym rajdzie, to element przemyślanej strategii, zwiększającej poziom globalnej rozpoznawalności PKN ORLEN. Badania przeprowadzone przez Pentagon Research wskazują, że między styczniem a listopadem 2020 roku wartość ekspozycji marek PKN ORLEN w kontekście rajdów terenowych przekroczyła 19 mln zł i objęła 32 tysiące publikacji. W ten sposób wspieramy strategiczne obszary działalności koncernu, takie jak sprzedaż produktów na rynkach zagranicznych – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Zobacz również wyniki i klasyfikacje rajd Dakar 2021