Debiutuje Benelli BJ 1200 GT. To największy motocykl w historii tej marki

Największy motocykl Benelli – BJ 1200 GT, został oficjalnie zaprezentowany w Chinach. Chińsko-włoski producent nie zamierza jednak ograniczać sprzedaży do Państwa Środka – potężny turystyk ma trafić także do Europy.

Benelli 1200 GT Benelli
  • Benelli 1200 GT jest nie tylko największym motocyklem w historii producenta, ale także największym motocyklem produkowanym w Chinach.
  • W Europie będzie konkurował między innymi z BMW R 1250 RT.
  • Najważniejszym atutem będzie poziom wyposażenia, wadą - napęd łańcuchem.

REKLAMA

REKLAMA

Benelli zaprojektowało model BJ 1200 GT z myślą o podboju rynków światowych. Co ciekawe konstrukcja pomyślana była jednak również dla służb mundurowych – to skuteczny sposób, by motocykl o takiej pojemności i poziomie wyposażenia zdobył popularność na chińskim rynku.

Do napędu tego modelu wykorzystany został trzycylindrowy silnik rzędowy znany z szalonego streetfightera TnT1130. W BJ 1200 GT powiększono jego pojemność do 1209 cm3, zmodyfikowano także między innymi korbowody, cylindry i głowicę. Moc pozostała na identycznym poziomie - 137 KM. Znacznie poprawił się za to maksymalny moment obrotowy - wynosi on 120 Nm przy 6500 obr./min. 1200 GT przekazuje na tylne koło napęd za pomocą łańcucha – to rzadko spotykane w tak dużych motocyklach rozwiązanie przejęto wprost z z TnT 1130.

BJ 1200 GT będzie ważył sporo – w stanie gotowym do jazdy nawet 320 kg. Konkurenci wypadają tutaj o niebo lepiej – BMW R 1250 RT waży 279 kg, a stara konstrukcyjnie Yamaha FJR 1300 – 296 kg. Jak deklaruje producent, maksymalna prędkość tego mastodonta ma przekraczać 200 km/h.

Potężnym atutem Benelli 1200 GT będzie poziom wyposażenia. Na pokładzie znajdą się takie luksusy jak elektronicznie regulowane zawieszenie, dostęp bezkluczykowy, 15-calowy kolorowy wyświetlacz TFT, elektrycznie regulowana przednia szyba, elektrycznie zamykane lusterka, podgrzewane manetki, przednie i tylne kamery, elektryczny bieg wsteczny oraz system audio. Za zatrzymanie odpowiadać będą hamulce Brembo.

W Chinach 1200 GT kosztuje w przeliczeniu niecałe 60 tys. zł. Jest oczywiste, że w Europie motocykl będzie znacznie droższy, choćby ze względu na cło i podatki. Mało prawdopodobne, by Benelli zdecydowało się kusić klientów niską ceną – przykład innych modeli tego producenta pokazuje, że najważniejszym atutem motocykli tej marki jest poziom wyposażenia – nawet w tanim modelu Leoncino 500 znajdziemy hamulce Brembo, zawieszenie Marzocchi, czy opony Metzeler.

Przeczytaj także: Benelli TnT 1130

Zobacz również:
W sieci pojawia się coraz więcej przecieków dotyczących nowego sportowo-turystycznego modelu zbudowanego na bazie Afryki Twin – NT1100. Japońscy dziennikarze pokazali bardzo przekonującą wizualizację.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA