Ducati 1299 Superleggera to pełen odjazd wzorowany na maszynie z MotoGP. Szczątkowa rama z carbonu jest aż o 40% lżejsza niż w zwykłym Panigale 1299. Do tego dochodzi jednoramienny wahacz (lżejszy o 0,9 kg) i koła (lżejsze o 1,4 kg w porównaniu do kutego aluminium) z tego samego materiału. Na tym tle carbonowe owiewki to już obowiązek.
Do napędu tego monstrum użyto najmocniejszego w historii silnika Superquadro - L-twin dysponuje mocą 215 KM! Żeby w pełni się cieszyć jego dźwiękiem w pakiecie dostajesz pełny wydech Akrapovic z tytanu. Precyzję prowadzenia zapewnią zawieszenia Ohlins z najwyższej półki (z przodu widelec upside-down o śr. goleni 43 mm, z tyłu centralny amortyzator TTX36).
Do okiełznania tego stada koni służą hamulce Brembo - zaciski monoblock M50 oraz tarcze o średnicy 330 mm. A także cały arsenał elektroniki Bosch (m.in. kontrola trakcji (DTC EVO), kontrola uślizgów tylnego koła (DSC), ABS na winkle).
Chciałbyś postawić 1299 Superleggerę w swoim garażu? Spiesz się - produkcja jest limitowana do 500 sztuk. A cena? Raczej nie będzie niska.
Komentarze