W sylwetce Ducati DesertX można dopatrzyć się nawiązań do wielu motocykli z lat 80. Niektórzy widzą tam pierwszą Afrykę Twin, inni Yamahę Super Tenere, jeszcze inni Cagivę Elefant, czy nawet Bifaro. Faktem jest, że styliści z Centro Stile Ducati zrobili kawał świetnej roboty, zawierając w surowej formie tego motocykla elegancję i harmonię linii motocykli sprzed niemal 40 lat. To nowa klasyka, którą jako pierwszy odkrył dla nas Moto Guzzi V85 TT.
Ducati z modelem DesertX idzie jednak znacznie dalej - w miejsce ascetyzmu proponowanego przez Moto Guzzi, Borgo Panigale proponuje najnowocześniejsze rozwiązania techniczne i, być może przede wszystkim, wysoką dzielność terenową. DesertX wydaje się stworzony do latania ponad powierzchnią pustyni i nie chodzi tylko o fakt, że jest to pierwszy motocykl Ducati z 21-calowym kołem, ale o perfekcyjne dostosowanie parametrów do jazdy w terenie.
Jesteśmy pewni, że model ten osiągnie wieli sukces. Dlaczego? Bo jest bezkompromisowy - oferuje wszystko, może poza elektronicznym zawieszeniem. Tylko czy w trudnych warunkach to wada? Naszym zdaniem wręcz przeciwnie.
Przeczytaj także: Ducati DesertX - opis, dane techniczne.