REKLAMA

Ducati Multistrada 950 - czas na przygodę

Od zawsze marzyłeś o Multistradzie, ale 160 KM pod tyłkiem to było za dużo? Wczoraj włosi zaprezentowali wersję z mniejszym silnikiem - zobacz Multistradę 950.

Ducati Multistrada 950 - nowość 2017.

Przyznaję, że Multistrada ma dar przyciągania wzroku - Włosi są mistrzami stylu. W kratownicowej ramie pracuje znany choćby z Hypermotarda silnik Testastretta 11o o pojemności 937 cm3. Moc 113 KM przy 9000 obr/min i moment obrotowy 96 Nm przy 7750 obr/min oznaczają, że nie będziesz narzekał na nudę na asfalcie. A prześwit 183,5 mm, skoki zawieszeń (widelec upside-down Kayaba i amortyzator Sachs) po 170 mm i przednie koło o średnicy 19' to zaproszenie na szutry.

W Multistradzie każdy znajdzie coś dla siebie - fani ostrzejszej jazdy dobrze zestrojone zawieszenia, hamulce Brembo i silnik z charakterem. Turyści ucieszą się z komfortu, regulowanej szyby i dedykowanych kufrów. A fani szutrów docenią tryb "enduro" - wtedy kontrola trakcji i ABS pozwalają na odrobinę szaleństwa, a moc silnika jest ograniczana do 75 KM (co w zupełności wystarczy).

Pakiet bezpieczeństwa (Ducati Safety Pack) obejmuje najnowszy ABS Bosch 9.1 MP z 3-stopniową regulacją oraz kontrolę trakcji z 8-stopniową regulacją. I tu możesz ustawić je według własnych wymagań lub skorzystać z jednego z czterech trybów jazdy (sport, touring, urban, enduro).

Kanapę umieszczono na wysokości 840 mm - zła wiadomość: nie ma ona regulacji, ale na pocieszenie wśród akcesoriów znajdziesz zarówno wersję obniżoną do 820, jak i podwyższoną do 860 mm.

Multistrada 950 trafi do salonów już w styczniu 2017. Anglicy podają jej cenę na poziomie ok. 11 000 funtów (ok. 53 500 zł).

Ducati Multistrada 950 w skrócie:

  • silnik 937 cm3, moc 113 KM, moment obrotowy 96,2 Nm
  • masa 227 kg
  • kratownicowa rama ze stali i dwuramienny wahacz z aluminium
  • wysokość kanapy - 840 mm
  • pojemność zbiornika paliwa 20 litrów
  • ABS i kontrola trakcji
  • opony Pirelli Scorpion II Trail
  • przeglądy co 15 000 km, regulacja zaworów co 30 000 km

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Triumph Trident powraca! Naked bike z rzędowym trzycylindrowym silnikiem zadebiutował w 1968 roku, ale pozostał w cieniu Hondy CB 750. Próbowano go wskrzesić na początku lat 90., ale bez większego sukcesu. Prototyp pokazany w London Design Museum ma wszystko zmienić.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA