Ducati Multistrada V2 2022. Opis, dane techniczne, zdjęcia

Multistrada V2, czyli następczyni modelu 950 wnosi kilka zmian, które mają poprawić komfort jazdy. Zmiany, które zastosowano w silniku, sprzęgle i innych elementach nie wpłynęły na moc, ale pozwoliły zaoszczędzić 5 kg na masie.

  • Nowa Multistrada V2 otwiera drzwi do świata turystycznych motocykli adventure Ducati – jest wygodna, wszechstronna, daje frajdę z jazdy i oferuje kierowcy najnowocześniejszą technologię.
  • Masa Multistrady V2 spadła w stosunku do modelu 950 aż o 5 kg. Poprawiono ergonomię, dzięki czemu to idealny motocykl do codziennych podróży.
  • Produkcja rozpocznie się w listopadzie 2021 r., motocykl będzie dostępny także w wersji na prawo jazdy kategorii A2.

Pierwsza nowość, którą pokazano w ramach Ducati World Premiere 2022 to model Multistrada V2. Producent jeszcze mocniej niż w poprzedniku postawił na wszechstronność motocykla. W założeniu ma on dawać przyjemność z codziennej jazdy, zarówno na krótkich trasach dojazdowych w mieście, jak i w dalszych podróżach, w każdym przypadku zapewniając kierowcy sportowe doznania i poczucie poruszania się niepowtarzalnym motocyklem.

Inżynierowie z Borgo Panigale otrzymali zadanie stworzenia motocykla maksymalnie intuicyjnego, łatwego w prowadzeniu, a jednocześnie na wskroś nowoczesnego – dokładnie takiego jak pozostałe Multistrady. V2 ma być w założeniu motocyklem, który pozwoli użytkownikowi wkroczyć w świat przygodowej turystyki reprezentowanej przez linię Multistrada. Stąd też model ten oferowany będzie także w wersji przeznaczonej dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Ducati Multistrada V2 2022Ducati
Ducati Multistrada V2 2022Ducati

Designerom Ducati udało się stworzyć motocykl elegancki i sportowy jednocześnie. Jego charakterystyczna bryła, z rozbudowanym przodem i kontrastującym z nim smukłym tyłem motocykla, natychmiast kojarzy się z pozostałymi maszynami rodziny Multistrada

W ramie umieszczono zmodyfikowany, chłodzony cieczą silnik Testastretta 11° o pojemności 937 cm3 z desmodromicznym rozrządem i czterema zaworami na cylinder. Jednostka generuje 113 KM i około 98 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Charakterystyka pracy tego silnika jest bardzo liniowa, łatwa do wyczucia i opanowania, choć dostępna przy każdych obrotach wysoka wartość momentu obrotowego zapewnia jednostce mnóstwo wigoru i świetną elastyczność.

Ducati Multistrada V2 2022Ducati
Ducati Multistrada V2 2022Ducati

Modyfikacje, które przeprowadzono w silniku, obejmują nowe korbowody, nowe 8-tarczowe sprzęgło hydrauliczne i unowocześnioną skrzynię biegów, która działa teraz bardziej płynnie i pozwala na precyzyjniejszą zmianę przełożeń i umożliwia znacznie łatwiejsze wrzucenie luzu. Silnik przygotowano pod wydłużone interwały serwisowe. Wymiana oleju przewidziana jest co 15 tys. km, zaś regulacja luzów zaworowych co 30 tys. km.

Zwinna i poręczna Multistrada V2 porusza się na 19-calowym kole z przodu i 17-calowym z tyłu. Dzięki zawieszeniu Ducati Skyhook Susupension, które jest standardem w wersji S, kierowca może liczyć na wysoki komfort jazdy na każdej, nawet najbardziej wyboistej drodze.

Wiele pracy designerzy poświęcili ergonomii, by uczynić motocykl jeszcze bardziej komfortowym i intuicyjnym w obsłudze. Wysokość siedzenia obniżono z 840 do 830 mm i przeprojektowano siodło, które jest teraz nieco węższe, by zapewnić kierującemu lepsze oparcie podczas postoju, a także ułatwić manewrowanie motocyklem, nawet z bagażami i pasażerem. W katalogu oryginalnych akcesoriów Ducati dostępny jest zestaw, który umożliwia obniżenie motocykla o kolejne 4 cm.

Ducati Multistrada V2 2022Ducati
Ducati Multistrada V2 2022Ducati

Pozycja za kierownica jest teraz wygodniejsza, dzięki zastosowaniu podnóżków przejętych z Multistrady V4. Są one zamontowane o 10 mm dalej niż w modelu 950, co przekłada się na mniejszy kąt ugięcia kolan, a w konsekwencji wyższy komfort w czasie długich podróży. Kolejnym elementem, który znacząco wpłynął na prowadzenie motocykla, jest redukcja masy aż o 5 kg w porównaniu do poprzednika. 2 kg udało się zaoszczędzić na korbowodach, sprzęgle i skrzyni biegów. Zastosowano także lżejsze, pochodzące z Multistrady V4 koła, które dały oszczędność około 1,7 kg.

Producent wyposażył Multistradę V2 w bogaty pakiet najnowocześniejszej elektroniki. W jego skład wchodzi ABS na zakręty, Vehicle Hold Control, który ułatwia start pod górę, kontrolę trakcji Ducati Traction Control, cztery tryby jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro) z możliwością konfiguracji oraz nowość – system Ducati Brake Light, który w przypadku gwałtownego hamowania automatycznie uruchamia migające światło STOP.

W wersji S użytkownik otrzymuje jeszcze więcej – elektroniczne zawieszenie Skyhook, tempomat, LED-owy reflektor wyposażony w funkcję doświetlania zakrętów, dwustronny quickshifter, system bezkluczykowy, czy 5-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT z podświetlanymi elementami sterującymi na kierownicy.

Model Multistrada V2 dostępny będzie w dwóch kolorach – czerwonym Ducati Red, z czarnymi felgami, oraz Street Grey z czarną ramą i felgami GP Red, które można zamówić tylko dla wersji S. Motocykl można będzie zamówić w jednej z dwóch specyfikacji – Essential, dla Multistrady V2 i Multistrady V2 S, oraz Travel z bocznymi torbami, podgrzewanymi manetkami i centralną podpórką – tylko dla wersji S.

Ducati Multistrada V2 2022Ducati
Ducati Multistrada V2 2022Ducati

Na wszystkie modele rodziny Multistrada, Ducati oferuje gwarancję „4Ever Multistrada”, ważną przez 4 lata z nieograniczonym przebiegiem, która opiera się na serwisie oferowanym przez całą sieć dealerów firmy z Bolonii. 

Przeczytaj także: Multistrada 950 - test.

zobacz galerię

Zobacz również:
Suzuki Hayabusa, która zadebiutowała w 1999 roku, błyskawicznie stała się legendą. Była tak ponadczasowa, że zaaplikowano jej tylko jeden poważny lifting. W tym roku na drogi Hayabusa powraca w całkiem nowej odsłonie.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ