Ducati Multistrada V4 - jak sama nazwa wskazuje - jest napędzane czterocylindrowym widlakiem o imponujących osiągach: moc 170 KM przy 10 500 obr/min, moment obrotowy 125 Nm przy 8750 obr/min. Mimo wszystko, to sporo mniej niż Panigale V4, czy Streetfighter V4.
Co ciekawe w silniku Multistrady zrezygnowano z rozrządu desmodromicznego(!), który był znakiem rozpoznawczym włoskiej marki.
To oznacza regulację zaworów co 60 000 km. Wymiana oleju i standardowy przegląd ma następować co 15 000 km lub raz w roku.
W porównaniu do V2 (1103 cm3) pojemność skokowa silnika V4 wzrosła do 1158 cm3. Przy czym skok tłoka pozostał bez zmian (53,5 mm), a o 2 mm zwiększono średnice cylindrów (do 83 mm). Nowa jednostka jest niższa i krótsza od poprzedniej o niemal 10 cm, jest przy tym nieco szersza (+ ok. 2 cm).
Ważący 66,7 kg silnik stanowi element nośny, nowej aluminiowej ramy. Stalowa kratownica odeszła w zapomnienie, podobnie jak jednoramienny wahacz. W Multistradzie V4 tylne koło prowadzi aluminiowy dwuramienny wahacz.
Ducati Multistrada V4 - pierwszy motocykl z radarem
Dzięki rozpoczęciu produkcji w październiku 2020 roku Multistrada V4 jest pierwszym seryjnie produkowanym motocyklem z aktywnym tempomatem, który wykorzystuje radar (system dostępny za dopłatą). Tym samym Ducati o włos wyprzedziło BMW, które zastosowało radar w najnowszej odsłonie modelu R 1250 RT.
Jednak w przeciwieństwie do BMW, Multistrada dysponuje również dodatkowym radarem umieszczonym z tyłu. Dzięki niemu motocykl ostrzeże kierowcę o szybko zbliżającym się pojeździe, a także wyeliminuje problem "martwego pola" w lusterkach.
Na tym nie koniec, bowiem w pakiecie otrzymujesz system ABS najnowszej generacji, który dostosowuje charakterystykę swojej pracy do pochylenia motocykla. Rozbudowaną kontrolę trakcji oraz tryby jazdy. Sześcioosiowa jednostka IMU zarządza działaniem ABS-u na zakrętach, kontroli wheelie (Ducati Wheelie Control), kontroli trakcji (Ducati Traction Control), która również zmienia charakterystykę na zakrętach, a także działaniem świateł doświetlających zakręty (DCL).
Standardowym wyposażeniem Multistrady V4 S jest również asystent ruszania pod górę (VHC). W tej wersji standardem jest również półaktywne zawieszenie Ducati Skyhook (DSS).
A wszystko to sterowane za pomocą nowego kolorowego wyświetlacza TFT o przekątnej 5 cali w standardowym modelu i 6,5 cala w wersji S. Aplikacja Ducati umożliwia sparowanie kokpitu ze smartfonem oraz, co ważne dla turystów, wyświetlanie mapy nawigacji na ekranie kokpitu motocykla.
Ducati
Komentarze