REKLAMA

Ducati Scrambler Desert Sled - urban enduro

Scrambler to za mało, a typowe enduro to za dużo? Jeśli szukasz czegoś pomiędzy, a do tego chcesz żeby trzymało klimat, to lepiej nie mogłeś trafić - spodoba ci się Ducati Scrambler Deser Fled.

Ducati Scrambler Desert Sled - urban enduro.

W Bolonii ewidentnie jarają się historią - tym razem Ducati poszło w kierunku wyścigów z lat 60. i 70. odbywających się w Kalifornii. Wtedy drogowe maszyny z silnikami o pojemności ponad 500 cm3 po prostu ogołacano ze wszystkich zbędnych elementów i ścigano się po bezdrożach - te motocykle nazywano "desert sled" (pustynne sanki). Ducati nawiązując do historii zbudowało bardzo ciekawego Scramblera.

Wzmocniono w nim ramę i zupełnie od nowa zaprojektowano aluminiowy wahacz. Zawieszenia Kayaba (z przodu widelec upside-down o śr. goleni 46 mm, z tyłu centralny amortyzator) mają po 200 mm skoku. Przewidziano też możliwość ich regulacji. W związku z tym kanapa powędrowała na wysokość 860 mm. Ale jest też dobra wiadomość dla niskich - można dokupić wersję obniżoną o 20 mm.
Off-roadowe zacięcie oprócz szerokiej kierownicy, osłony lampy i wysoko mocowanego przedniego błotnika podkreślają również masywne podnóżki w których możesz zdjąć gumki, 19' przednie koło i aluminiowa osłona silnika. Nie od rzeczy są również najnowsze opony Pirelli Scorpion Rally STR przeznaczone do turystycznych enduro.

Zadbano również o hamulce - cały układ dostarczyło Brembo. Z przodu z pojedynczą tarczą o imponującej średnicy 330 mm współpracuje czterotłoczkowy radialny zacisk typu monoblock. Z kolei z tyłu jednotłoczkowy zacisk wgryza się w tarczę o średnicy 245 mm. Całość jest wspomagana przez ABS Bosch 9.1 MP.

Do napędu użyto chłodzonego powietrzem silnika Desmoduo napędzającego całą rodzinę Scrambler i nowego Monstera 797. Dwuzaworowy V-twin dysponuje mocą 75 KM przy 8250 ob/min i momentem obrotowym 68 Nm przy 5750 obr/min. Do szaleństw w lekkim terenie to w zupełności wystarczy. 

Ducati Scrambler Desert Sled w skrócie:

  • chłodzony powietrzem silnik Desmoduo
  • moc 75 KM, moment obrotowy 68 Nm
  • 19' przednie i 17' tylne koło
  • opony Pirelli Scorpion Rally STR
  • regulowane zawieszenia Kayaba, skok 200 mm
  • nowy aluminiowy wahacz i wzmocniona rama
  • wysokość kanapy 860 mm
  • hamulce Brembo
  • przeglądy co 12 000 km

zobacz galerię

Zobacz również:
Za sprawą epidemii koronawirusa sprzedaż nowych motocykli w kwietniu spadła niemal o 50%, podobna sytuacja miała miejsce w przypadku używanych motocykli sprowadzanych z zagranicy. Na szczęście pod koniec miesiąca trend spadkowy nie tylko został zatrzymany, ale nawet się odwrócił.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA