[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
3.7

Dunlop TT100 GP Radial - sportowa opona do klasyka

W 1969 roku Malcolm Uphill jadąc na seryjnym Triumphie Bonnevill z założonymi oponami Dunlop K81 zwyciężył w swojej klasie osiągając najwyższą prędkość okrążenia – 100,37 mil na godzinę. Dunlop by upamiętnić to wydarzenie, zmienił nazwę opon z K81 na TT100. Dzisiaj debiutuje nowa guma Dunlop TT100 GP Radial.

Po pięćdziesięciu latach Dunlop pokazuję nową oponę dedykowaną do klasycznych motocykli nazwaną Dunlop TT100 GP Radial. To co wyróżnia ją spośród innych to klasyczny wzór bieżnika, pod którym ukryto nowoczesne technologie. Gwarantują one sportowe osiągi motocyklom utrzymanym w stylu retro. 

W porównaniu do oryginału wzór bieżnika został tylko nieznacznie zmieniony w celu poprawy sztywności opony i poprawienia precyzji prowadzenia w zakrętach. Największą zmianą jest jednak radialna struktura karkasu. Opona tylna posiada konstrukcję bezszwowego opasania (Jointless Belt), która wpływa ona na płynniejsze prowadzenie maszyny i bardziej stabilną powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Technologia ta wywodzi się z najnowszych modeli opon dedykowanych dla maszyn hypersportowych. Ponieważ wiele współczesnych motocykli utrzymanych w stylu retro jest zbudowana na bazie maszyn sportowych (takie same ramy, silniki, podobne osiągi) stawiają one bardzo wysokie wymagania oponom.

REKLAMA

 

 

Nowa opona oficjalnie zadebiutuje 17 sierpnia w wyścigu Classic TT na Wyspie Man.

Zmianom poddano również skład mieszanki. Krzemionka poprawia zachowanie opona w niższych temperaturach, umożliwiając lepszy kontakt opony z nawierzchnią, co z kolei poprawia przyczepność i pewność prowadzenia. Krzemionka w połączeniu z polimerem Dunlopa (którego skład jest pilnie strzeżoną tajemnicą) przyczynia się również do podwyższenia trwałości nowych opon.

„Połączyliśmy szereg najnowszych innowacji Dunlopa z jednym z naszych najbardziej charakterystycznych wzorów bieżnika. Bez względu na to, czy klienci są właścicielami klasycznego motocykla, który został dostrojony do współczesnego poziomu osiągów, czy też nowej maszyny sportowej w stylu retro, Dunlop TT100 GP Radial nada autentyczny wygląd, zapewniając współczesną technologię” powiedział Luca Davide Andreoni, dyrektor ds. marketingu w Dunlop Motorcycle Europe.

Linia opon Dunlop TT100 GP to dwa rozmiary dla przednich gum i cztery dla tylnych. Dzisiaj na rynku jest ok. 60 modeli motocykli, do których będą pasowały te gumy.

 

 

Zobacz również: test opon sportowo turystycznych

 

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij