Elektryczne Ducati V21L dla MotoE. Moc, moment obrotowy, szczegóły techniczne

Ducati odkrywa kolejne karty projektu V21L – elektrycznego motocykla przygotowywanego do wyścigów MotoE.

V21L ma zastąpić w wyścigach MotoE motocykl dostarczany przez innego włoskiego producenta – Energicę. Od przyszłego sezonu Ducati będzie więc jedynym dostawcą motocykli do tej rywalizacji. Dla Borgo Panigale projekt ten ma kluczowe znaczenie – stanowi poligon doświadczalny dla technologii, które stosowane będą w przyszłych modelach elektrycznych tej marki.

Ducati V21L waży 225 kg – o 12 kg mniej niż wynosi limit narzucony przez Dornę i FIM. Wstępne szacunki dotyczące mocy i momentu obrotowego mówią o odpowiednio 150 KM i 140 Nm. Na torze w Mugello motocykl osiągnął prędkość 275 km/h.

Ducati V21LDucati

Akumulator zaprojektowano tak, by jak najbardziej zoptymalizować centralizację masy. A nie było to zadanie łatwe, bo element ten waży 110 kg. Jego pojemność wynosi 18 kWh, a składa się on z 1152 cylindrycznych ogniw. Ważący zaledwie 5 kg falownik pochodzi z wyścigowego samochodu elektrycznego, zaś silnik V21L o wadze 21 kg (kręci się do 18 000 obr/min) został opracowany przez jednego z partnerów projektu.

Najbardziej zaawansowanym układem motocykla jest jednak dwuobwodowy układ chłodzenia, którego zadaniem jest utrzymywanie stabilnej temperatury zarówno akumulatora, jak i silnika. Ma to kluczowe znaczenie dla wydajności motocykla i pozwala ograniczyć czas ładowania. Obudowę zestawu akumulatorów wykonano z włókna węglowego. Waży ona zaledwie 3,7 kg. Z tyłu pracuje aluminiowy wahacz o wadze 4,8 kg. Kształtem jest ona zbliżony do elementu z Ducati Desmosedici z MotoGP. Ramę pomocniczą wykonano z włókna węglowego.

Ducati V21LDucati

Zawieszenie powierzono Öhlinsowi – z przodu znalazł się widelec NPX 25/30 o średnicy goleni 43 mm pochodzący z Superleggera V4, z tyłu zastosowano w pełni regulowany amortyzator Öhlins TTX36. Hamulce to rzecz jasna robota Brembo – z przodu pracuje podwójna tarcza o średnicy 338,5 mm z dodatkowymi lamelami poprawiającymi chłodzenie. Na niej osadzono zaciski GP4RR M4 z pompą promieniową. Z tyłu zacisk P34 współpracuje z pojedynczą tarczą o średnicy 220 mm. Tylny hebel można również obsługiwać z lewej kierownicy.

Zdaniem Ducati, prace nad V21L są obecnie na poziomie mniej więcej 70-75%.

Przeczytaj także: Ducati V21L.

Zobacz również:
REKLAMA