[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.8

Elektryczne Kymco SuperNEX - w 2,9 s do 100 km/h

Tajwańska firma znana z produkcji skuterów zaprezentowała sportowy motocykl Kymco SuperNEX zasilany prądem. Maszyna szokuje osiągami. Rozwija 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy. 

Tego nikt się nie spodziewał! W listopadzie podczas targów EICMA w Mediolanie tajwańska marka pokazała swój pierwszy motocykl sportowy o napędzie elektrycznym. Maszyna osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. To nie koniec niespodzianek! Robi to w niecałe... 11 sekund. Oznacza to, że wystarczy zalediwe 2,9 sekundy by rozpędzić SuperNEXa do 100 km/h. Szybko? I to jak! Ducati Panigale V4 osiąga 100 km/h w 3,4 s. Oczywiście osiągi SuperNEXa to tylko obietnice, ale jeśli wierzyć marce Kymco na słowo to elektryczny pojazd będzie silną konkurencją dla spalinowych superbike'ów. 

Najbardziej zaskoczyło mnie, że Kymco posiada skrzynię biegów! Tak... Nie przesłyszałeś się! Kymco uzbroiło elektryczny motocykl w 6-stopniową przekładnię, a co za tym idzie w sprzęgło i quickshifter. Pytanie brzmi po co? Kymco odpowiada - dla frajdy. Tajwańska marka chce upodobnić nowego przecinaka do motocykli spalinowych.

REKLAMA

Zobacz też: Elektryczny Ural z koszem

 

REKLAMA

Głośnik zamiast rur wydechowych

Maszyna dostała system Active Acoustic Motor. Za obco brzmiącą nazwą kryje się system nagłośnienia, który naśladuje dźwięk silnika. Głośnik działa proporcjonalnie do obrotów silnika. Ma on poprawić odczucia płynące z jazdy i upodobnić maszynę do motocykla z silnikiem spalinowym. Jak będzie w praktyce? Tego nie wiem, ale nie ukrywam, że jestem bardzo ciekawy. 

Prototypowego SuperNEXa uzbrojono w cały arsenał elektroniki - Full Engagement Performance (w skrtócie FEP). Tajwańczycy poszli na całość! Bogaty pakiet obejmuje min. kontrolę trakcji, zaawansowany ABS, wspomaganie startów (launch control), kontrolę wheelie/stoppie, quickshifter (+/-) i kilka trybów jazdy do wyboru. Ciekawy jest też kokpit (patrz: galeria zdjęć). 

REKLAMA

Zobacz też: Jak przedłużyć sobie sezon motocyklowy?

 

REKLAMA

Choć napędzane prądem jednoślady wciąż stanowią margines na rynku motocyklowym, to z całą pewnością nie można ich lekceważyć. Maszyny elektryczne wyznaczają nowe kierunki rozwoju motoryzacji. Przypomnijmy jakie elektryczne jednoślady zobaczyliśmy do tej pory: BMW C Evolution, KTM E-XC, Harley-Davidson LiveWire, elektryczny Ural, Sarolea Manx7, Honda PCX Electric, Vespa Electricca

REKLAMA

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Kontynuuje tradycję modelu R 32 z przed 90 lat. Napędza go dwucylindrowy bokser, który dźwiękiem też przypomina dziadka R 32. Na rynek wjeżdża nowe BMW R 1200 R.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA