[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.4

Elektryczny superbike z homologacją - Sarolea MANX7

Elektryczny silnik, akumulatory zamiast baku paliwa, homologacja drogowa, 2,8 s do 100 km/h i 330 km zasięgu. Sarolea MANX7 szokuje nie tylko osiągami, ale też ceną. 

Saroléa to nazwa belgijskiej firmy, która w XIX wieku produkowała najpierw broń, później głównie motocykle. W latach 60. ubiegłego wieku firma przestała działać. W 2008 roku prawa do używania nazwy Sarolea kupili bliźniacy Torsten i Bjorn Robbensowie. Wszystko po to by wygrać TT Zero na wyspie Man. Pierwszy wyścig w którym wzięli udział nie przyniósł braciom zwycięstwa. Żaden kolejny też nie, ale motocykl zaprojektowany przez chłopaków kilkukrotnie wszedł do pierwszej piątki w TT Zero. Np. w zeszłym sezonie Anglik Dean Harrison wywalczył 4 miejsce na wyścigówce Sarolea SP7.

Kilka dni temu marka wprowadziła do sprzedaży homologowany, elektryczny motocykl sportowy. Nie bylibyśmy zaskoczeni, gdyby nie fakt, że model konstrukcyjnie oparty jest na wyścigówce biorącej udział w TT IOM.

REKLAMA

Podwozie i wahacz MANX7 wykonane zostały z włókna węglowego, dzięki czemu motocykl waży 217 kg (przy najcięższej 22 kWh wersji). Silnik elektryczny Sarolei jest bezszczotkowy i chłodzony powietrzem. Za przeniesienie napędu odpowiada łańcuch, który z silnika przekazuje moc bezpośrednio na koło. Zablokowana wersja sprzedażowa rozwija 120 kW i 450 Nm momentu. W rezultacie MANX rozpędza się w błyskawicznym tempie - 2,8 s do 100 km/h. Szybkie ładowanie pozwala uzupełnić prąd w akumulatorach od 0 do 85% w 25 minut.

Za hamowanie odpowiada układ Beringer (z systemem Aerotec), czyli ten znany z wersji wyścigowej. Felgi MANXa wykonane zostały przez firmę OZ Racing z lekkiego stopu aluminium. Zawiasy? Z przodu widelec Öhlins FGRT-200, a z tyłu amortyzator TTX36. MANX jak na drogowego sporta przystało obuty jest w Dunlopy SportSmart TT, czyli gumy spełniające swoje zadanie jednocześnie na torze jak i na drodze. Maszyna wyposażona jest w akcesoria firmy Rizoma, takie jak światła, lusterka, podnóżki, czy mocowanie tablicy rejestracyjnej.  

Motocykl nabyć można w trzech wersjach. Im bardziej pojemny akumulator, tym wyższa cena. Przygotuj się na szok, bo MANX7 zachwyca wyglądem, technologią i osiągami, ale nie ceną.
14 kWh, zasięg 230 km – 184 792 zł (gdy 1 eur to 4,30 zł)
18 kWh, zasięg 280 km – 201 584 zł (gdy 1 eur to 4,30 zł)
22 kWh, zasięg 330 km – 209 668 zł (gdy 1 eur to 4,30 zł)

W tym roku producent przewidział produkcję jedynie 20 limitowanych sztuk MANX-ów.

zobacz galerię

Zobacz również:
Japończycy z Yamahy ciągle atakują. Flagowy naked z trzema kamertonami - MT-10 - doczekał się bardziej wypasionej wersji SP.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij