FZ8 - pełna odsłona

Wśród szosowych Yamaszek, klasa 600 zostanie oddana serii XJ6. Fazerki bedą zaczynały swe pojemności od 800 cm3.

   Yamaha w końcu pokazała specyfikację zapowiadanej od pewnego czasu, nowej FZ8 i wyposażonego w półowiewkę FZ8 Fazer. Nowe modele maja zastąpić starszą rodzinę FZ6. Po pokazaniu XJ6 i XJ6 Diversion, w boksach Yamahy zrobiło się gęsto w klasie 600. Wygląda zatem na to, ze FZ8-ki będą wypełniać lukę  w ofercie pomiędzy XJ6 a FZ1. Usportowiony średniak, jak zwą nowego bika spece z Yamahy, będzie wyposażony w ten sam silnik, którym dysponuje litrowy Fazer.  Skok tłoków pozostanie ten sam, natomiast zmieniona zostanie średnica cylindrów. Widać w tym posunięciu chęć uzyskania przyzwoitego momentu obrotowego, zamiast wyższej mocy na rzadko używanych wysokich obrotach. Uzyskane w ten sposób 779 cm3, będzie generować  106 KM przy 10 tys. Obr/min i 82 Nm momentu przy 8000 obr/min. Głównie ta druga wartość będzie, w porównaniu z FZ6-ką, z pewnością odpowiedzialna za szerokiego banana na twarzy bikera.  FZ8 otrzyma nie tylko  niewiele zmieniony silnik, ale również cały kręgosłup od większego brata. Ta sama, co w FZ1, aluminiowa rama, pozwala na utrzymanie wagi na poziomie 211 kg w przypadku FZ8 i 4 kg więcej w przypadku Fazera. Opcjonalny ABS podniesie jednak wagę o kolejne 5 kg.

    Wygląda na to, że takie maszyny jak Kawasaki Z750, czy BMW F800, zyskają groźnego rywala.

Więcej fotek znajdziecie TUTAJ




Dane techniczne:

Typ silnika: Chłodzony cieczą, 4-suw, DOHC, 4-cylindrowy
Pojemność skokowa: 779 cm3
Średnica x skok tłoka: 68,0 × 53,6mm
Stopień sprężania: 12,0: 1
Moc maksymalna: 78,1 KW (106,2 KM) przy 10 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 82,0 Nm (8,4 kgf-m) przy 8 000 obr./min
Smarowanie: Mokra miska olejowa
Zasilanie: Elektroniczny wtrysk paliwa
Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe
Układ zapłonowy: Tranzystorowy
Starter: Elektryczny
Układ przeniesienia napędu: skrzynia 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Łańcuch
Pojemność zbiornika paliwa: 17 l
Pojemność zbiornika oleju: 3,8 l
Rama: Aluminiowa
Zawieszenie przód: Widelec USD 43 mm
Skok zawieszenia przód: 130 mm
Zawieszenie tył: Wahacz
Skok zawieszenia tył: 130 mm
Kąt główki ramy: 25º
Wyprzedzenie koła: 109 mm
Hamulec przód: Dwie tarcze, Ø 310 mm
Hamulec tył: Pojedyncza tarcza, Ø 267 mm
Opona przód: 120/70 ZR17 M/C(58W)
Opona tył: 180/55 ZR17 M/C(73W)
Długość (mm): 2140 mm
Szerokość (mm): 770 mm
Wysokość (mm): 1225 mm
Wysokość siedzenia (mm): 815 mm
Rozstaw osi (mm): 1460 mm
Min. prześwit (mm): 140 mm
Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (kg): 215 kg / ABS: 220 kg



Zobacz również:
REKLAMA