Gangsterskie porachunki. Poznajcie nowe H-D Street Glide ST i Road Glide ST

Nowe motocykle H-D Street Glide ST i Road Glide ST przypominają standardowe wersje tylko z zewnątrz. Bebechy to potężne silniki Milwaukee-Eight 117 przejęte wprost... z wyścigów King of the Baggers. To prawdziwi gangsterzy wśród baggerów.

Harley-Davidson baggery ST Harley-Davidson

W ofercie Harleya-Davidsona pojawiły się dwa znane baggery w nowych wersjach - ST. Street Glide ST i Road Glide ST inspirowane są maszynami Screamin’ Eagle, startującymi w wyścigach Kings of the Baggers. To wiele mówi o charakterze obu tych baggerów. Łączą one osiągi silnika Milwaukee-Eieght 117 o pojemności 1923 cm3 z elegancją w postaci dwukolorowego wykończenia.

Harley-Davidson baggery STHarley-Davidson
 

Znany z maszyn CVO silnik Milwaukee-Eight 117 może poszczycić się największą pojemnością i najwyższym momentem obrotowym spośród fabrycznych jednostek montowanych w motocyklach Harleya-Davidsona. Z pojemności 1923 cm3 silnik ten generuje tłuste 168 Nm przy 3500 obr./min. Jest on wyposażony w wysokowydajny wałek rozrządu, wysokoprzepływowy wlot powietrza i wysokowydajny układ wydechowy w celu maksymalizacji osiągów, co jest odczuwalne przy każdym obróceniu manetki. 

Street Glide ST

Ten model wyróżnia się klasyczną owiewką Batwing, mocowaną do kierownicy. W tej wersji, inspirowanej "gangsterską" kulturą Zachodniego Wybrzeża USA, bagger robi jeszcze lepsze wrażenie niż standardowy model. Niska przyciemniana szyba, niskoprofilowa konsola i gmole wyraźnie wyróżniają ten motocykl na tle innych modeli Touring.

Aby podkreślić nastawiony na osiągi charakter maszyny, model Street Glide ST dosłownie epatuje czernią - przód, dźwignie i podnóżki, układ napędowy i wydech utrzymane są właśnie w tym kolorze. Jedynymi jasnymi elementami są rurki i osłony popychaczy oraz obrabiane maszynowo żeberka cylindrów. Wykończone w matowym, ciemnym brązie subtelne detale na elementach silnika i odlewane z aluminium koła Prodigy, doskonale kontrastują z mrocznym wykończeniem całości. Dostępne są dwie opcje malowania - Vivid Black i Gunship Grey. Podcięty przedni błotnik prezentuje sportowy profil a kufry o standardowej wysokości (zastępują w tym modelu przedłużane kufry Street Glide Special) umożliwiają większe pochylenie maszyny w zakręcie. Wlot powietrza Heavy Breather z odsłoniętym filtrem skierowanym do przodu podkreśla charakter nastawionego na osiągi baggera, a nowe pojedyncze siedzenie nadaje maszynie smukły i agresywny wygląd.

Harley-Davidson baggery STHarley-Davidson

Tylne amortyzatory emulsyjne można regulować jednym pokrętłem, co ułatwia ustawienie wymaganego napięcia wstępnego sprężyny, aby dopasować zawieszenie do preferowanego stylu jazdy lub warunków na drodze. 49 mm widelec z technologią Dual Bending Valve zapewnia liniową charakterystykę tłumienia, zapewniając płynną i komfortową jazdę. Połączone hamulce Reflex Brembo w standardzie. Do tego system multimedialny BOOM Box GTS z kolorowym ekranem dotykowym, dwoma zamontowanymi w owiewce głośnikami i ukrytą anteną radiową, elektroniczny tempomat oraz reflektor LED Daymaker, którego światło rozświetli najmroczniejszą drogę. W komplecie inteligentny system zabezpieczeń z kluczykiem zbliżeniowym.

Road Glide ST

Road Glide ST jest najbardziej zbliżony do fabrycznego motocykla wyścigowego Screamin’ Eagle, który zwyciężył w mistrzostwach Kings of the Baggers. Rozpoznawalna z daleka, charakterystyczna owiewka w kształcie pyska rekina bez trudu przecina wiatr, zapewniając kierowcy niesamowity komfort.

Ta aerodynamiczna owiewka jest zwieńczona niskoprofilową ciemną szybą, a całości dopełnia podwójny reflektor LED Daymaker oraz niskoprofilowy gmol i niskoprofilowa konsola na zbiorniku paliwa. Nowe, pojedyncze siedzenie eksponuje tylny błotnik, co w połączeniu z kuframi o standardowej wysokości i podciętym błotnikiem przednim, nadaje całej sylwetce większą siłę wyrazu. Czarny przód motocykla, czarne dźwignie i podnóżki oraz czarny układ napędowy i wydech subtelnie kontrastują z jasnymi rurkami i osłonami popychaczy oraz obrabianymi maszynowo żeberkami cylindrów. Dodatkowy akcent stylistyczny to lakierowane na matowy, ciemny brąz koła aluminiowe Prodigy oraz, również w tym kolorze, detale na elementach silnika. Dostępne są dwie opcje malowania - Vivid Black i Gunship Grey. Wlot powietrza Heavy Breather z odsłoniętym filtrem skierowanym do przodu podkreśla styl tego nastawionego na osiągi baggera.

Harley-Davidson baggery STHarley-Davidson

Tylne amortyzatory emulsyjne można regulować jednym pokrętłem, co ułatwia ustawienie wymaganego napięcia wstępnego sprężyny, aby dopasować zawieszenie do preferowanego stylu jazdy i pewności prowadzenia. 49 mm widelec z technologią Dual Bending Valve zapewnia liniową charakterystykę tłumienia, zapewniając płynną i komfortową jazdę. Połączone hamulce Reflex Brembo w standardzie. Road Glide ST jest wyposażony w system multimedialny BOOM Box GTS z kolorowym ekranem dotykowym, dwoma zamontowanymi w owiewce głośnikami i ukrytą anteną radiową. Elektroniczny tempomat zapewnia komfort podczas długich przejażdżek a inteligentny system zabezpieczeń z kluczykiem zbliżeniowym zapewnia święty spokój.

Harley-Davidson baggery STHarley-Davidson

Systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy w zakręcie

Oferowane jako standardowe wyposażenie modeli Street Glide ST i Road Glide ST. Systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy w zakręcie to zbiór technologii zaprojektowanych, aby pomóc kierowcy utrzymywać wybrany tor jazdy podczas pokonywania zakrętu. Pakiet zawiera:

  • Elektronicznie połączone hamulce działające w zakręcie
  • Układ ABS z działaniem w zakręcie
  • System kontroli trakcji z działaniem w zakręcie, w różnych trybach jazdy
  • System kontroli poślizgu (DSCS)
  • Układ wspomagający ruszanie pod górę i zapobiegający staczaniu się motocykla (VHC)
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)

Przeczytaj także: Low Rider S i ST - nowe modele Harleya.

Zobacz również:
REKLAMA