W ofercie Harleya-Davidsona pojawiły się dwa znane baggery w nowych wersjach - ST. Street Glide ST i Road Glide ST inspirowane są maszynami Screamin’ Eagle, startującymi w wyścigach Kings of the Baggers. To wiele mówi o charakterze obu tych baggerów. Łączą one osiągi silnika Milwaukee-Eieght 117 o pojemności 1923 cm3 z elegancją w postaci dwukolorowego wykończenia.

Znany z maszyn CVO silnik Milwaukee-Eight 117 może poszczycić się największą pojemnością i najwyższym momentem obrotowym spośród fabrycznych jednostek montowanych w motocyklach Harleya-Davidsona. Z pojemności 1923 cm3 silnik ten generuje tłuste 168 Nm przy 3500 obr./min. Jest on wyposażony w wysokowydajny wałek rozrządu, wysokoprzepływowy wlot powietrza i wysokowydajny układ wydechowy w celu maksymalizacji osiągów, co jest odczuwalne przy każdym obróceniu manetki.
Street Glide ST
Ten model wyróżnia się klasyczną owiewką Batwing, mocowaną do kierownicy. W tej wersji, inspirowanej "gangsterską" kulturą Zachodniego Wybrzeża USA, bagger robi jeszcze lepsze wrażenie niż standardowy model. Niska przyciemniana szyba, niskoprofilowa konsola i gmole wyraźnie wyróżniają ten motocykl na tle innych modeli Touring.
Aby podkreślić nastawiony na osiągi charakter maszyny, model Street Glide ST dosłownie epatuje czernią - przód, dźwignie i podnóżki, układ napędowy i wydech utrzymane są właśnie w tym kolorze. Jedynymi jasnymi elementami są rurki i osłony popychaczy oraz obrabiane maszynowo żeberka cylindrów. Wykończone w matowym, ciemnym brązie subtelne detale na elementach silnika i odlewane z aluminium koła Prodigy, doskonale kontrastują z mrocznym wykończeniem całości. Dostępne są dwie opcje malowania - Vivid Black i Gunship Grey. Podcięty przedni błotnik prezentuje sportowy profil a kufry o standardowej wysokości (zastępują w tym modelu przedłużane kufry Street Glide Special) umożliwiają większe pochylenie maszyny w zakręcie. Wlot powietrza Heavy Breather z odsłoniętym filtrem skierowanym do przodu podkreśla charakter nastawionego na osiągi baggera, a nowe pojedyncze siedzenie nadaje maszynie smukły i agresywny wygląd.

Tylne amortyzatory emulsyjne można regulować jednym pokrętłem, co ułatwia ustawienie wymaganego napięcia wstępnego sprężyny, aby dopasować zawieszenie do preferowanego stylu jazdy lub warunków na drodze. 49 mm widelec z technologią Dual Bending Valve zapewnia liniową charakterystykę tłumienia, zapewniając płynną i komfortową jazdę. Połączone hamulce Reflex Brembo w standardzie. Do tego system multimedialny BOOM Box GTS z kolorowym ekranem dotykowym, dwoma zamontowanymi w owiewce głośnikami i ukrytą anteną radiową, elektroniczny tempomat oraz reflektor LED Daymaker, którego światło rozświetli najmroczniejszą drogę. W komplecie inteligentny system zabezpieczeń z kluczykiem zbliżeniowym.
Road Glide ST
Road Glide ST jest najbardziej zbliżony do fabrycznego motocykla wyścigowego Screamin’ Eagle, który zwyciężył w mistrzostwach Kings of the Baggers. Rozpoznawalna z daleka, charakterystyczna owiewka w kształcie pyska rekina bez trudu przecina wiatr, zapewniając kierowcy niesamowity komfort.
Ta aerodynamiczna owiewka jest zwieńczona niskoprofilową ciemną szybą, a całości dopełnia podwójny reflektor LED Daymaker oraz niskoprofilowy gmol i niskoprofilowa konsola na zbiorniku paliwa. Nowe, pojedyncze siedzenie eksponuje tylny błotnik, co w połączeniu z kuframi o standardowej wysokości i podciętym błotnikiem przednim, nadaje całej sylwetce większą siłę wyrazu. Czarny przód motocykla, czarne dźwignie i podnóżki oraz czarny układ napędowy i wydech subtelnie kontrastują z jasnymi rurkami i osłonami popychaczy oraz obrabianymi maszynowo żeberkami cylindrów. Dodatkowy akcent stylistyczny to lakierowane na matowy, ciemny brąz koła aluminiowe Prodigy oraz, również w tym kolorze, detale na elementach silnika. Dostępne są dwie opcje malowania - Vivid Black i Gunship Grey. Wlot powietrza Heavy Breather z odsłoniętym filtrem skierowanym do przodu podkreśla styl tego nastawionego na osiągi baggera.

Tylne amortyzatory emulsyjne można regulować jednym pokrętłem, co ułatwia ustawienie wymaganego napięcia wstępnego sprężyny, aby dopasować zawieszenie do preferowanego stylu jazdy i pewności prowadzenia. 49 mm widelec z technologią Dual Bending Valve zapewnia liniową charakterystykę tłumienia, zapewniając płynną i komfortową jazdę. Połączone hamulce Reflex Brembo w standardzie. Road Glide ST jest wyposażony w system multimedialny BOOM Box GTS z kolorowym ekranem dotykowym, dwoma zamontowanymi w owiewce głośnikami i ukrytą anteną radiową. Elektroniczny tempomat zapewnia komfort podczas długich przejażdżek a inteligentny system zabezpieczeń z kluczykiem zbliżeniowym zapewnia święty spokój.

Systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy w zakręcie
Oferowane jako standardowe wyposażenie modeli Street Glide ST i Road Glide ST. Systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy w zakręcie to zbiór technologii zaprojektowanych, aby pomóc kierowcy utrzymywać wybrany tor jazdy podczas pokonywania zakrętu. Pakiet zawiera:
- Elektronicznie połączone hamulce działające w zakręcie
- Układ ABS z działaniem w zakręcie
- System kontroli trakcji z działaniem w zakręcie, w różnych trybach jazdy
- System kontroli poślizgu (DSCS)
- Układ wspomagający ruszanie pod górę i zapobiegający staczaniu się motocykla (VHC)
- System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
Przeczytaj także: Low Rider S i ST - nowe modele Harleya.