Rzecz rozchodzi się o nietypowy kołnierz mocujący tarczę hamulcową w tylnym kole. Choć BMW nie ma zarzutów do wykonania produktu, w obawie o nieprawidłowe serwisowanie (za mocne dokręcanie śrub mocujących tarczę do kołnierza), które może doprowadzić do pęknięć a nawet rozsypania się kołnierza podobno postanowiło wymienić element. Prawidłowo serwisowane motocykle (śruby dokręcane z odpowiednią siłą) nie miały problemu z tą częścią. Akcja serwisowa ma objąć modele z serii K i R (napędzane wałem) produkowane od listopada 2003 do kwietnia 2011 roku. Patrząc na popularność motocykli BMW (choćby GS-y) jesteśmy pewni, że akcja nie należy do drobnych. Jej rozmiary będą gigantyczne. Jeśli więc jesteś posiadaczem Beemki serii K lub R z tego okresu podjedź do najbliższego dealera BMW i dowiedz się czy Twój motocykl podlega akcji serwisowej. Całkiem niedawno głośno było o akcji serwisowej BMW (ponad 50 000 motocykli trafiło do serwisów) obejmującej uszczelnienia pompy paliwa.
Na forach podróżniczych i motocyklowych już od kilku lat pojawiały się informacje o wadliwej części. Tutaj znajdziecie temat z forum advrider.com gdzie flansza rozsypała się na kawałki