REKLAMA

Głosuj na polskie motocykle w konkursie Yamaha Dealer Built

Trwa właśnie druga edycja konkursu Yamaha Dealer Built, w którym europejscy dealerzy wraz ze specami od customów tworzą własne projekty Yard Built na bazie maszyn z segmentu Sport Heritage. Wśród nich są trzy maszyny z Polski. Nie czekaj, zagłosuj na naszych!

Dealerzy Yamaha proszą o Twój głos! Jak to zrobić? To Wejdź na stronę www.yamaha-yardbuilt.com, odszukaj trzy krajowe customy: VMAX NOAH, XSR700 AKATOMBO i VMAX ABADDON i kliknij „Like”, wspierając swoich lPolaków w walce o zwycięstwo w europejskim konkursie Yamaha Dealer Built.

W lutym ruszyła druga edycja konkursu Yamahy, w którym europejscy dealerzy wraz z najlepszymi konstruktorami świata stworzyli własne projekty Yard Built na bazie motocykli z segmentu Sport Heritage. Salony Yamahy, a wśród nich polskie firmy UHMA BIKE, POLand POSITION i MOTORLAND, przez całą zimę pracowali zgodnie z bardzo prostymi zasadami: należało zbudować własnego customa na bazie nowego motocykla Yamahy z serii Sport Heritage, z wykorzystaniem kilku oryginalnych akcesoriów. Rezultaty są zachwycające! Stało się jasne, że każdy motocyklista jest w stanie zbudować niezwykłą maszynę — wystarczy odrobina wyobraźni i podstawa w postaci motocykla z serii Sport Heritage.

Teraz Dealerzy potrzebują Waszej pomocy! Yamaha Motor Europe przyznaje nagrody najlepszym projektom podzielonym na trzy kategorie, zależnie od typu silnika: jedno- i dwucylindrowe, V2 i V4 oraz rzędowe „czwórki”. Dokonanie wyboru zwycięzców wyłącznie przez Yamahę byłoby jednak niesprawiedliwe – dlatego oddano głos Internautom.

Konstrukcje dealerów można obejrzeć na stronie www.yamaha-yardbuilt.com. Poświęćcie kilka chwil na przeczytanie informacji na temat wykonanych modyfikacji, a następnie weźcie udział w głosowaniu, klikając „Lubię to!” i udostępniając ulubione projekty na swoich profilach. Głosowanie kończy się 31 marca br., a zwycięskie motocykle zostaną zaprezentowane na europejskich zlotach customów.

A oto nasi faworyci:

Ekipa z salonu UHMA-BIKE zbudowała swojego customa na bazie ponadczasowej, kultowej Yamahy Vmax 1700. Do jego budowy wykorzystała oryginalne akcesoria tuningowe marek Yamaha, Rizoma, Beringer, Otec, Prunus i innych, zmieniając m.in. zbiornik paliwa i kierunkowskazy, koła, tylny reflektor czy układ wydechowy. W efekcie po wielu godzinach spędzonych w serwisie powstał NOAH – przepiękny motocykl, który zasługuje na Wasz głos w konkursie Yamaha Dealer Built.

Yamaha Vmax 1700 to dzieło ekipy salonu UHMA-BIKE

 

Paweł Rybak i Grzegorz Dąbrowski z POLand POSITION zainspirowali się pierwszym motocyklem zbudowanym przez Yamahę – YA-1 z 1955 roku. Nieoficjalnie nazwano go wtedy Akatombo, czyli po japońsku: czerwona ważka. „Postanowiliśmy oddać hołd pierwszej Yamasze i przypomnieć ponad 60-letnią historię firmy”. Bazę stanowi współczesna Yamaha XSR700, zaś w projekcie wykorzystano seryjne części z innych modeli Yamahy: 19-calowe koła od Virago 1100 oraz YZ426, przednią pompę hamulcową z YZF-R1 i mocowania kierownicy z Road Stara 1700. Wiele elementów to wierne repliki z lat 50 – m.in. tłumik „rybka” połączony z seryjnymi kolektorami, kierownica czy opony z różnym bieżnikiem przód-tył. Na seryjny bak z XSR700 nałożono pokrywy z 1955 roku. Zamiast zbiorniczka płynu chłodzącego wykorzystano butelkę po sake. Projekt zawiera też seryjne akcesoria. „Chcieliśmy pójść dalej niż większość twórców takich maszyn. Nie interesował nas często powielany przystanek w latach 80. czy uzbrajanie w zestaw najdroższych dodatków” – podsumowuje Grzegorz. Efekt możecie ocenić sami, najlepiej wspierając XSR700 AKATOMBO w konkursie.

 XSR700 AKATOMBO stanowi hołd dla modelu YA-1 złożony przez gości z  POLand POSITION

 

Trzeci custom na bazie Yamahy VMAX stworzył wrocławski dealer MOTORLAND. VMAX ABADDON został wykonany w konwencji „Individual” i wyraża swoim wyglądem „duszę” właściciela. Motocykl zyskał karbonowe „body”, a więc m.in. przedni i tylny błotnik, obudowę zegarów, panele zbiornika i boczne, wloty powietrza czy kierunkowskazy. Seryjną tylną felgę zastąpiła szersza, w rozmiarze 240 mm, klamki hamulca i sprzęgła zostały wymienione na czarne, a całości dopełnił dedykowany układ wydechowy Akrapović. Na indywidualne zamówienie Carlex Design wykonał lakierowanie i ręczne zdobienia, nadając VMAX-owi ABADDON biżuteryjnego szlifu. Dodatkowo, w zestawie do custoa zostały przygotowane spójne wizualnie akcesoria – kurtka motocyklowa Faster Sons, plecak/torba motocyklowa, rękawiczki, karbonowy kask, podest garażowy, a nawet butelka unikatowej whisky.

 VMAX ABADDON przyjechał z Wrocławia, to dzieło ekipy z salonu MOTORLAND

zobacz galerię

Zobacz również:
Któż zrozumie artystów? Owszem, sztuka może i nawet czasem powinna szokować, jednak widok przeciętego na pół Ducati 1199 Panigale to dla niektórych zbyt wiele. Tym razem jednak nie było to zwykłe cięcie...
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA