Najmocniejszy motocykl Ducati
Do napędu nowego Panigale służy Desmosedici Stradale R, czyli chłodzony cieczą silnik V4 o pojemności 998 cm3. Dzięki mniejszej o 105 cm3 pojemności nowe Ducati może wystartować w Mistrzostwach Świata Superbike (WSBK). Wersja R jest jeszcze mocniejsza od zwykłego Panigale V4. Z rozchylonych pod kątem 90o cylindrów wyciśnięto aż 221 KM przy przy 15 250 obr/min i 112 Nm przy 11 500 obr/min. Te dane dotyczą wersji z drogową homologacją.
Zaskoczyła nas niska masa: V4 R waży 172 kg na sucho. To o 2 kg mniej od V4 S. ta różnica wynika ze zmian, których dokonano w silniku. W jednostce napędowej R-ki zastosowano technologie rodem z wyścigów - kute tłoki z dwoma pierścieniami i lżejsze tytanowe korbowody. W nowej V4, podobnie jak w wyścigowym Desmosedici GP, średnica cylindra wynosi 81 mm. Zmienił się skok tłoka, który wynosi teraz 48,4 mm.
Jednak wystarczy zmienić kilka elementów (między innymi: wydech, odkręcić lusterka, kierunkowskazy, wspornik tablicy rejestracyjnej itp.) by uzyskać większą moc 234 KM i obniżyć masę maszyny do 165,5 kg (na sucho). Zaskakująco wysoki jest współczynnik masy do mocy, wynoszący 1,41 kg/KM.
Zobacz też: Premiera: Ducati Multistrada 1260