[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.2

Gorąca premiera! Ducati Panigale V4 R 2019 [GALERIA I FILM]

Przed Tobą najnowsze włoskie dzieło sztuki - Ducati Panigale V4 R. Duża galeria zdjęć i film.

Najmocniejszy motocykl Ducati

Do napędu nowego Panigale służy Desmosedici Stradale R, czyli chłodzony cieczą silnik V4 o pojemności 998 cm3Dzięki mniejszej o 105 cm3 pojemności nowe Ducati może wystartować w Mistrzostwach Świata Superbike (WSBK). Wersja R jest jeszcze mocniejsza od zwykłego Panigale V4. Z rozchylonych pod kątem 90o cylindrów wyciśnięto aż 221 KM przy przy 15 250 obr/min i 112 Nm przy 11 500 obr/min. Te dane dotyczą wersji z drogową homologacją.

Zaskoczyła nas niska masa: V4 R waży 172 kg na sucho. To o 2 kg mniej od V4 S. ta różnica wynika ze zmian, których dokonano w silniku. W jednostce napędowej R-ki zastosowano technologie rodem z wyścigów - kute tłoki z dwoma pierścieniami i lżejsze tytanowe korbowody. W nowej V4, podobnie jak w wyścigowym Desmosedici GP, średnica cylindra wynosi 81 mm. Zmienił się skok tłoka, który wynosi teraz 48,4 mm.

REKLAMA

Jednak wystarczy zmienić kilka elementów (między innymi: wydech, odkręcić lusterka, kierunkowskazy, wspornik tablicy rejestracyjnej itp.) by uzyskać większą moc 234 KM i obniżyć masę maszyny do 165,5 kg (na sucho). Zaskakująco wysoki jest współczynnik masy do mocy, wynoszący 1,41 kg/KM. 

 

Zobacz też: Premiera: Ducati Multistrada 1260



REKLAMA

 

Ducati V4 R

Masa homologowanej maszyny z płynami wynosi 193 kg. Tradycyjnie dla Ducati zastosowano rozrząd desmodromiczny. 

REKLAMA

Jeśli chodzi o wyposażenie to V4 w wersji R została uzbrojona w rozbudowaną kontrolę trakcji, sześcioosiowy system IMU, ABS na winkle, quickshifter w górę i w dół, kontrolę wheelie, regulację stopnia hamowania silnikiem, kilka trybów jazdy i DSC czyli Ducati Slide Control. W motocyklu nie brakuje też bajerów takich jak 5-calowy wyświetlacz TFT i LED-owe światła (z funkcją DRL). W przednie tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm wgryzają się czterotłoczkowe zaciski Brembo Stylema (typu monoblok), czyli takie same jak w V4 S.

 

Zobacz też: Suzuki Katana - legenda powróciła!



REKLAMA

 

Aerodynamiczne spoilery

Dodatkowo Panigale V4 R otrzymało podwójne wycięcia na bocznych owiewkach, które pomagają w lepszym odprowadzaniu ciepła z silnika i chłodnicy (podobne rozwiązanie zastosowali Niemcy w BMW S1000RR). W maszynie uwagę zwracają dodatkowe skrzydełka umieszczone po bokach owiewek. Rozwiązanie to zaczerpnięte z wyścigów Superbike i MotoGP.  Wykonane z carbonu skrzydełka poprawiają stabilność prowadzenia i zmniejszają tendencję do shimmy. Z carbonu wykonano również przedni błotnik i osłonę wydechu. Mało tego! V4 R wyposażono w kute, aluminiowe felgi (Marchesini) obute w opony Pirelli Diablo Supercorsa SP. Jakieś pytania?!

REKLAMA

Zawieszenia dostarczył Öhlins. Z przodu zastosowano widelec upside-down NPX 25-30 a z tyłu amortyzator TTX36.

 

Zobacz też: Limitowana MV Agusta F4 Claudio



REKLAMA

 

V4 R - cena

W zeszłym roku premierowa V4-ka zdobyła tytuł najpiękniejszego motocykla targów EICMA. Czy w tym roku tytuł zdobędzie wersja V4 R? Moim zdaniem tak, ale na wyniki musimy poczekać jeszcze kilka dni... 

REKLAMA

Panigale V4 S kosztuje 119 900 zł. Wersja R będzie z pewnością o wiele droższa… O ile? Tego dowiemy się tego na początku 2019 roku.

 

PEŁNA GALERIA ZDJĘĆ

 

Zobacz Ducati Panigale V4 R w akcji - https://www.youtube.com/watch?v=COrAcPrR8yo



REKLAMA

 

REKLAMA

Dane techniczne:

Silnik czterocylindrowy, widlasty
Pojemność 998 cm3
Średnica x skok tłoka 81 x 48,4 mm
Moc 221 KM przy 15 500 obr/min
Moment obrotowy 112 Nm przy 11 500 obr/min
Przeniesienie napędu łańcuch
Zawieszenie widelec Öhlins NPX25/30, z tyłu amortyzator  TTX36
Hamulce z przodu dwie tarcze o średnicy 330 mm, czterotłoczkowe zaciski Brembo Monobloc Stylema. Z tyłu tarcza o średnicy 245 mm, zacisk dwutłoczkowy. 
Masa z płynami 193 kg
Masa na sucho 172 kg

 

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij