[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.1

Gorąca premiera! Ducati Panigale V4 R 2019 [GALERIA I FILM]

Przed Tobą najnowsze włoskie dzieło sztuki - Ducati Panigale V4 R. Duża galeria zdjęć i film.

Najmocniejszy motocykl Ducati

Do napędu nowego Panigale służy Desmosedici Stradale R, czyli chłodzony cieczą silnik V4 o pojemności 998 cm3Dzięki mniejszej o 105 cm3 pojemności nowe Ducati może wystartować w Mistrzostwach Świata Superbike (WSBK). Wersja R jest jeszcze mocniejsza od zwykłego Panigale V4. Z rozchylonych pod kątem 90o cylindrów wyciśnięto aż 221 KM przy przy 15 250 obr/min i 112 Nm przy 11 500 obr/min. Te dane dotyczą wersji z drogową homologacją.

Zaskoczyła nas niska masa: V4 R waży 172 kg na sucho. To o 2 kg mniej od V4 S. ta różnica wynika ze zmian, których dokonano w silniku. W jednostce napędowej R-ki zastosowano technologie rodem z wyścigów - kute tłoki z dwoma pierścieniami i lżejsze tytanowe korbowody. W nowej V4, podobnie jak w wyścigowym Desmosedici GP, średnica cylindra wynosi 81 mm. Zmienił się skok tłoka, który wynosi teraz 48,4 mm.

REKLAMA

Jednak wystarczy zmienić kilka elementów (między innymi: wydech, odkręcić lusterka, kierunkowskazy, wspornik tablicy rejestracyjnej itp.) by uzyskać większą moc 234 KM i obniżyć masę maszyny do 165,5 kg (na sucho). Zaskakująco wysoki jest współczynnik masy do mocy, wynoszący 1,41 kg/KM. 

 

Zobacz też: Premiera: Ducati Multistrada 1260



REKLAMA

 

Ducati V4 R

Masa homologowanej maszyny z płynami wynosi 193 kg. Tradycyjnie dla Ducati zastosowano rozrząd desmodromiczny. 

REKLAMA

Jeśli chodzi o wyposażenie to V4 w wersji R została uzbrojona w rozbudowaną kontrolę trakcji, sześcioosiowy system IMU, ABS na winkle, quickshifter w górę i w dół, kontrolę wheelie, regulację stopnia hamowania silnikiem, kilka trybów jazdy i DSC czyli Ducati Slide Control. W motocyklu nie brakuje też bajerów takich jak 5-calowy wyświetlacz TFT i LED-owe światła (z funkcją DRL). W przednie tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm wgryzają się czterotłoczkowe zaciski Brembo Stylema (typu monoblok), czyli takie same jak w V4 S.

 

Zobacz też: Suzuki Katana - legenda powróciła!



REKLAMA

 

Aerodynamiczne spoilery

Dodatkowo Panigale V4 R otrzymało podwójne wycięcia na bocznych owiewkach, które pomagają w lepszym odprowadzaniu ciepła z silnika i chłodnicy (podobne rozwiązanie zastosowali Niemcy w BMW S1000RR). W maszynie uwagę zwracają dodatkowe skrzydełka umieszczone po bokach owiewek. Rozwiązanie to zaczerpnięte z wyścigów Superbike i MotoGP.  Wykonane z carbonu skrzydełka poprawiają stabilność prowadzenia i zmniejszają tendencję do shimmy. Z carbonu wykonano również przedni błotnik i osłonę wydechu. Mało tego! V4 R wyposażono w kute, aluminiowe felgi (Marchesini) obute w opony Pirelli Diablo Supercorsa SP. Jakieś pytania?!

REKLAMA

Zawieszenia dostarczył Öhlins. Z przodu zastosowano widelec upside-down NPX 25-30 a z tyłu amortyzator TTX36.

 

Zobacz też: Limitowana MV Agusta F4 Claudio



REKLAMA

 

V4 R - cena

W zeszłym roku premierowa V4-ka zdobyła tytuł najpiękniejszego motocykla targów EICMA. Czy w tym roku tytuł zdobędzie wersja V4 R? Moim zdaniem tak, ale na wyniki musimy poczekać jeszcze kilka dni... 

REKLAMA

Panigale V4 S kosztuje 119 900 zł. Wersja R będzie z pewnością o wiele droższa… O ile? Tego dowiemy się tego na początku 2019 roku.

 

PEŁNA GALERIA ZDJĘĆ

 

Zobacz Ducati Panigale V4 R w akcji - https://www.youtube.com/watch?v=COrAcPrR8yo



REKLAMA

 

REKLAMA

Dane techniczne:

Silnik czterocylindrowy, widlasty
Pojemność 998 cm3
Średnica x skok tłoka 81 x 48,4 mm
Moc 221 KM przy 15 500 obr/min
Moment obrotowy 112 Nm przy 11 500 obr/min
Przeniesienie napędu łańcuch
Zawieszenie widelec Öhlins NPX25/30, z tyłu amortyzator  TTX36
Hamulce z przodu dwie tarcze o średnicy 330 mm, czterotłoczkowe zaciski Brembo Monobloc Stylema. Z tyłu tarcza o średnicy 245 mm, zacisk dwutłoczkowy. 
Masa z płynami 193 kg
Masa na sucho 172 kg

 

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz również:
Tenere 700 to jedna z najbardziej i najdłużej wyczekiwanych przez nas premier. Yamaha zdradziła właśnie cenę nowej, wszechstronnej maszyny. Ile będzie kosztowała i kiedy trafi do Polski?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij