Harley Benellson. Najmniejszy HD z chińską technologią czai się tuż za rogiem

Informacje o najmniejszym z motocykli sygnowanych logiem Harley-Davidson pojawiają się od kilku lat. Za jego produkcję odpowiadać ma firma QJ Motor, właściciel Benelli.

HD353 QJ Motor

W czasach, powiedzmy, nowożytnych, najmniejszym pod względem pojemności silnika modelem H-D był Street 500, produkowany i oferowany wyłącznie w Indiach. Matt Levatich, poprzedni prezes amerykańskiej firmy, w ramach programu "Nowe drogi do Harleya-Davidsona", chciał uczynić jednoślady z Milwaukee dostępne jak nigdy dotąd. Część pomysłów, jak na przykład Pan America, została zrealizowana, inne, jak Bronx, wciąż czekają w kolejce.

Wśród pojazdów, które pojawiły się we wspomnianym projekcie, znalazł się także małolitrażowy model przeznaczony w pierwotnym założeniu wyłącznie na rynki azjatyckie. Dla realizacji tego pomysłu zdecydowano o podjęciu strategicznej współpracy z chińskim koncernem QJ Motor – właścicielem między innymi marki Benelli.

Gdy na stanowisku prezesa H-D nastąpiła zmiana, dotychczasowe plany stanęły pod znakiem zapytania. Wydawało się, że technokrata Zeitz ukróci rozpasane wizje poprzednika. Finalnie jednak okazało się inaczej – nowy prezes docenił zamysł Levaticha, dokonał jednak zmian kilku założeń. Efektem jest właśnie Pan America, czy wydzielenie Livewire jako osobnej marki.

Wygląda na to, że "chiński Harley" będzie kolejnym elementem planu Levaticha, realizowanym pod rządami Zeitza. Portal Motorcycle.com dotarł do dokumentacji QJ Motor, dotyczącej numerów VIN przyszłych motocykli, zgłoszonej do amerykańskiej Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Z ujawnionych informacji wynika, że chińska firma ma w swoich najbliższych planach motocykl, którego kod VIN nie odpowiada systemowi kodowania stosowanemu przez tego producenta. Co ciekawe, idealnie pasuje za to do systemu używanego przez… Harleya-Davidsona. Przypadek? Z pewnością nie – jest więcej niż pewne, że chodzi o najmniejszy model H-D, który produkowany będzie w zakładach QJ Motor.

Przykładowy nr VIN, który pojawia się we wspomnianej dokumentacji, nie tylko rozpoczyna się od kodu producenta 1HD, który używany jest przez Harleya-Davidsona, ale zawiera także oznaczenie typu silnika na pozycji czwartej, podobnie ja w innych modelach H-D. Wcześniejsze informacje potwierdzały, że Harley Davidson HD 353 będzie technicznie niemal identyczny jak Benelli TnT 300. Oznacza to dwucylindrowy silnik rzędowy o mocy 38 KM i maksymalnym momencie obrotowym 27 Nm.

Przeczytaj także: Harley z Chin coraz bliżej.

Zobacz również:
REKLAMA