Pod koniec stycznia tego roku Harley pokazał kilka nowości, w tym model Low Rider ST, inspirowany motocyklową kulturą Zachodniego Wybrzeża USA. Właśnie pojawiły się informacje, że na premierę czeka jeszcze jeden, a konkretnie wersja baggera Low Rider ST – El Diablo. Wiele mówiący przydomek sugeruje jakiegoś demona – na przykład prędkości.
Tak jednak nie będzie. Dokumenty homologacyjne, dzięki którym w ogóle wiemy o tym motocyklu, dość dokładnie wskazują na jego parametry techniczne. Do napędu El Diablo zostanie wykorzystany ten sam V-twin Milwaukee-Eight 117, który znajduje się w standardowym Low Riderze ST – ma on 1923 cm3, maksymalną moc 103 KM przy 4750 obr/min i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 3500 obr/min. Osiągi również są identyczne, a zatem El Diablo nie dostanie nawet nowego wydechu.
Identycznie wyglądają także wymiary Low Ridera ST El Diablo – 2365 mm długości, 870 mm szerokości i 1300 mm wysokości. Rozstaw osi także nie różni się od standardowego i wynosi 1615 mm. Tym, co się zmieni, jest waga, która w El Diablo wyniesie tłuste 341 kg (327 w standardowym Low Riderze ST). Gdzie zostanie wykorzystane dodatkowe 14 kg? Stawiamy na akcesoryjne szpeje, w tym gruby zestaw stereo, który w Stanach jest równoznaczny z luksusem. W Europie wolelibyśmy raczej turbosprężarkę, ale cóż poradzić.
Wiele wskazuje więc na to, że El Diablo będzie topową wersją Low Ridera – z rozbudowanym zestawem infotainment, akcesoryjnymi detalami, być może ręcznie wykonaną kanapą. Tu przychodzi nam na myśl rozpoczęta w ubiegłym roku modelem Electra Glide Revival seria HD Icons. Kto wie czy El Diablo nie będzie kolejnym klockiem w tej układance i czy tym modelem Harley nie przywoła kolejnej legendy z przeszłości - na przykład FXRT Sport Glide z lat 80. Może na to wskazywać informacja o kodach lakieru, z której wynika, że w El Diablo będzie dostępne dwutonowe malowanie Midnight Crimson / Nebula Red. Podobne zestawienie dostępne było właśnie w przypadku FXRT.

Pozostaje jeszcze jedno pytanie – dlaczego Harley nie zdecydował się pokazać El Diablo razem z pozostałymi modelami, pod koniec stycznia? Odpowiedź może być prosta – HD potrzebował spektakularnego uderzenia marketingowego, a okazją taką może być inauguracja sezonu wyścigowego King of the Baggers, która odbędzie się w dniach 10-12 marca na torze Daytona International Speedway, jako część Daytona Bike Week. To idealna okazja, by zaprezentować model Low Rider ST El Diablo szerokiej społeczności fanów motoryzacji.
Przeczytaj także: Harley-Davidson Low Rider ST.