Harley-Davidson Nightster. Następca sportstera czy całkiem nowy model?

Nightster – tak nazywać się będzie kolejna linia motocykli w gamie Harleya-Davidsona. Ci z was, którym wydaje się, że słyszeli już to słowo, mają rację – HD powraca do swojej dawnej nazwy.

Harley-Davidson Nightster MPP
  • Harley-Davidson zastrzega nazwę Nightster, której używał już wcześniej.
  • Model Nightster z 2007 roku był bobberem nawiązującym do bobbera knucklehead z 1947 roku.
  • Nightster, obok 48X i Bareknuckle mogą być kluczem do przyszłości Harleya w Europie.

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy w 2007 roku testowaliśmy Nighstera, nie przypuszczaliśmy, że historia tego przydomka potoczy się w taki sposób. Motocykl miał być dedykacją dla legendarnego Bobbera Knucklehead z 1947 roku – ulubionego modelu Williego G. Davidsona. Historia potoczyła się tak, że Nightster został zapomniany i to do tego stopnia, że wygasły nawet prawa HD do tej nazwy.

Nightster z 2007 r. był motocyklem unikalnym, utrzymanym w wyraźnym stylu bobbera. Miał szczątkowy przedni błotnik i osłony widelca, czy tablicę rejestracyjną umieszczoną z boku (w amerykańskiej wersji). Choć bez dwóch zdań był sprzętem wyrazistym, pamięć o nim w zasadzie zaginęła.

Przeczytaj także: Harley-Davidson XL 1200 Nightster

Harley postanowił jednak sięgnąć po tę część własnej historii. Producent zastrzegł w USA i Europie nazwę Nightster w odniesieniu do motocykli. To nie jedyne zgłoszenie, którego w ostatnim czasie dokonało Milwaukee. W biurach własności intelektualnej USA i UE pojawiły się także zgłoszenia dotyczące nazwy 48X.

Harley ma dodatkowo zastrzeżoną nazwę Bareknuckle, która, jak dotąd, nie została wykorzystana. Spodziewano się, że tak nazywać się będzie streetfighter HD, ale, jak wiadomo, nadano mu imię Bronx, a potem, za sprawą strategii Rewire, pogrzebano. Bareknuckle może zatem odnosić się do typu silnika, który pozostaje wśród planów Harleya.

Czy Nightster zastąpi wycofaną z Europy linię Sportster? Mało prawdopodobne, że będzie to zwykły rebranding. Harley zdecydowanie wykluczył dostosowywanie modeli Sportster do wymagań euro 5. Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest przygotowanie kilku całkiem nowych motocykli z myślą o europejskim rynku. Wśród nich znajdzie się zapewne Nightster jako rozwinięcie koncepcji modelu Forty-Eight oraz custom z silnikiem od Pan Ameryki.

Przeczytaj także: custom na bazie modelu Pan America

Zobacz również:
Tuareg może nie być jedynym motocyklem adventure Aprilii, wykorzystującym silnik 660 cm3. Cristian Barelli, manager włoskiej marki zdradził, że rozważany jest powrót modelu Pegaso.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA