[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.3

Harley-Davidson Roadster Snow Drag - śnieżny koczkodan

W naszym klimacie większość Harleyów spędza zimę w garażach. Jednak nie maszyna słowaka Slavka Šáriczkiego. Jego uzbrojony w gąsienicę custom na bazie sportstera kozacko wygląda, ale też nieźle śmiga po śniegu.

Do tej pory, gdy stawał temat śmigania motocyklem po śniegu, na myśl przychodziły mi lekkie enduro, jednak pewien Słowak z Bańskiej Bystrzycy spowodował, że inaczej spojrzałem na to zagadnienie. Slavomir Šáriczki na bazie Harleya Sportstera 1200 skonstruował bowiem śnieżnego potwora.

Roadster Snow Drag – bo tak zwie się maszyna – w customowym turnieju Bitwa Królów zajął szóste miejsce wśród maszyn z Europy Wschodniej. Ale jest to nie tylko dzieło sztuki – Roadster Snow Drag śmiga po tatrzańskich halach, budząc zdumienie i podziw narciarzy. Oryginalność bike’a polega na tym, że zamiast przedniego koła motocykl ma szeroką nartę, a napędza go nie koło, lecz szeroka gąsienica. Pokazana na naszych zdjęciach maszyna wcale nie jest ociężała: lekko skacze z muldy na muldę.

REKLAMA
Szok na stoku. Na widok śmigającego po stoku motocykla narciarze przecierali oczy ze zdumienia. Niezbędny do jazdy po śniegu zestaw to dzieło amerykańskiej firmy Timbersled.

Przeróbka Roadstera, którego napędza klasyczny widlak, na śnieżnego pirata była trudną przeprawą. „Największym problemem w Bitwie Królów był napęd wtórny – opowiada Šáriczki. – Trudność polegała na tym, że regulamin konkursu nie pozwalał użyć innego Harleya niż Sportster. Ten zaś ma zębatkę zdawczą zamontowaną z prawej strony, a zębatka gąsienicy jest z lewej. Długo myślałem, jak połączyć silnik z gąsienicą, ale w końcu dałem radę. Ze Sporciaka wymontowałem wahacz i oryginalne amortyzatory, bo przecież wózek gąsienicy ma dwa własne. Następnie przerobiłem go na napęd łańcuchem, a w miejscu osi wahacza umieściłem poprzeczny wałek z zębatkami po obu stronach. Tak napęd z prawej strony przeszedł na lewą. Do tego dwa łańcuchy napędowe i problem został rozwiązany. Całość działa i jeździ”.

Kolejnym wyzwaniem były hamulce, bo przedni hebel zdemontowano wraz z kołem. Slavko i jego ekipa wykorzystali pompę przedniego hamulca i połączyli ją z dwutłoczkowym zaciskiem obsługującym niewielką tarczę zamontowaną przy przekładni gąsienicy. Szału nie ma, ale do zatrzymania maszyny wystarczy. Przeróbki dopełniło czaderskie malowanie.

Narta i gąsienica to gotowe elementy ame­rykańskiej firmy Timbersled. Zestaw ten powstał wprawdzie z myślą o endurakach śmigających w kopnym śniegu, ale – jak widać – sprawdza się też w customach.

zobacz galerię

Zobacz również:
Najtańszy skuter w ofercie Polskiego Zippa - Otis został gruntownie odświeżony i trafił do salonów na początku czerwca.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA