REKLAMA

Harley-Davidson SRV 300. Amerykański cruiser z Chin dostanie V-twina!

Projekt najmniejszego motocykla z logo Harley-Davidson nabiera rumieńców. Nowe informacje, płynące z Azji wskazują, że motocykl, zamiast rzędówki, otrzymać może chłodzonego cieczą V-twina.

HD SRV 300 Qianjiang Motorcycle

Jeszcze w ubiegłym roku pojawiły się informacje, że Harley-Davidson zamierza przygotować motocykl małej pojemności, który miałby trafić wyłącznie na rynki azjatyckie. Amerykańska marka cieszy się tam wielką estymą, jednak ze względu na wysokie ceny, częściowo spowodowane zaporowymi cłami, na motocykle z Milwaukee może sobie pozwolić ledwie garstka szczęśliwców.

Jednocześnie, dla amerykańskiego producenta, dostęp do największych rynków jednośladów na świecie – Indii i Chin, jest optymalną, jeśli nie jedyną perspektywą rozwoju. Z tych rozważań wyłonił się pomysł stworzenia motocykla skrojonego pod wymagania tamtejszego klienta – niedrogiego, prostego technicznie, a jednocześnie będącego w jakimś stopniu prawdziwym Harleyem.

Zobacz również: Harley-Davidson będzie produkowany w Chinach?

Aby zrealizować ten pomysł należało znaleźć partnera technologicznego, który dostarczy odpowiednią technologię, a jednocześnie zajmie się dystrybucją motocykla na szeroką skalę. Wybór padł na koncern Qianjiang Motorcycle, jednego z największych producentów motocykli w Chinach, właściciela Benelli.

Współpraca technologiczna z Qianjiang bardzo ułatwiłaby amerykańskiemu koncernowi zadanie – nie dość, że technologie stosowane przez chińskiego producenta stoją na wysokim poziomie, o czym mogą świadczyć świetne wyniki sprzedaży Benelli w Europie, to w dodatku producent ten doskonale zna specyfikę rynku chińskiego.

Pierwsze wzmianki o wspólnym motocyklu wskazywały, że do jego napędu użyty zostanie dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 388 cm3 z Benelli 302. Nikła pojemność może nas dziwić, ale pamiętajmy, że jednoślad ten przygotowywany jest na rynki azjatyckie, gdzie taki silnik uważany jest za duży.

Quianjiang opublikował niedawno słabej jakości wizualizację motocykla opisywanego jako SRV300. Choć jednoślad nie był nigdzie opisany jako Harley-Davidson, łatwo zauważyć podobieństwo do modelu Sportster. To, co jednak najciekawsze – w ramie tego sprzętu dokładnie widać silnik widlasty! Może być to zatem wskazówka, że obie firmy zdecydowały się stworzyć niewielką fałkę dla motocykla, z którym wiążą tak wielkie plany.

Zobacz również:
Znakomita centralizacja masy, brak turbo dziury i fantastyczne osiągi – pojawiły się kolejne informacje na temat silnika turbo, nad którym pracuje Yamaha. Jednostka napędowa może trafić do nowej Super Tenery i następczyni FJR 1300.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA