Harley-Davidson Sportster S 2021. Dane techniczne, cena, zdjęcia

Potężny silnik Revolution Max z modelu Pan America, zwarta, muskularna sylwetka i dobrze znana nazwa – oto jego wysokość Harley-Davidson Sportster S.

Należało się spodziewać, że najmocniejszy w historii HD silnik Revolution Max nie trafi tylko do jednego modelu. Sportster S otrzymał wprawdzie wersję nieco spokojniejszą, 121-konną, ale w takim motocyklu i tak trzeba ją uznać za nadzwyczajną. Tym bardziej że, podobnie jak w przypadku modelu Pan America, także w Sportsterze S producent zastosował lekką konstrukcję nadwozia.

Sylwetka motocykla nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z motocyklem typu muscle-bike. Sportster S pręży muskuły silnika, które wydają się rozpychać w przyciasnej ramie. Gruba przednia opona przywodzi na myśl bobbera, tył z kolei, maksymalnie skrócony, z pojedynczym siodłem i wysoko poprowadzonym wydechem, przypomina nieco flat trackowy model XR 750.

Za napęd tego modelu odpowiada chłodzony cieczą silnik Revolution Max 1250T o pojemności 1250 cm3 i mocy 121 KM. Zestrojono go tak, by uzyskać maksymalny moment obrotowy w jak najszerszym zakresie. Dla zaoszczędzenia masy, jednostka napędowa jest integralnym elementem nośnym motocykla. W połączeniu z lekkimi materiałami, zastosowanymi do budowy Sportstera S, przyniosło to efekt w postaci korzystnego stosunku mocy do masy. Gotowy do jazdy Sportster S waży 228 kg, z pełnym zbiornikiem o pojemności 11,8 l.

Sportster S jest wyposażony w szereg technologii – trzy tryby jazdy (Sport, Road i Rain) oraz dodatkowe dwa tryby niestandardowe, kontrolę trakcji i inne systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy. Funkcję kokpitu pełni okrągły 4-calowy ekran TFT, obsługuje on także system multimedialny, który można sparować z urządzeniem mobilnym kierowcy.

Oświetlenie Sportstera S, w tym przedni reflektor Daymaker Signature, wykonano w technologii LED.

Model Sportster S wyposażony jest w pełni regulowane przednie i tylne zawieszenie Showa – 43 mm widelec upside-down na przodzie i amortyzator typu piggyback z tyłu. Tylne zawieszenie posiada hydrauliczną regulację napięcia wstępnego za pomocą wygodnego pokrętła znajdującego się po lewej stronie motocykla.

Lekkie aluminiowe koła toczą się na oponach Dunlop/Harley-Davidson z serii GT503. Za zatrzymanie motocykla odpowiadają hamulce Brembo – z przodu radialne czterotłoczkowe zaciski i tarcza 320 mm, z tyłu dwutłoczkowe i tarcza o średnicy 260 mm.

Dostępne kolory: Vivid Black; Stone Washed White Pearl; Midnight Crimson. Cena motocykla w polskich salonach to około 74 tys. zł (w przeliczeniu z euro). Więcej informacji o modelu Sportster S znajdziesz we wrześniowym numerze Motocykla.

Przeczytaj także: Harley-Davidson Pan America - dane techniczne.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również:
Milwaukee pracuje nad kompresorem, którego zadaniem będzie wspomaganie widlastych dwójek. Nie wiadomo na razie czy rozwiązanie to znajdzie się w standardowym wyposażeniu, czy może dostępne będzie jako akcesorium.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA