Harley Davidson Street 750 nigdy nie wzbudzał w nas tak dużych emocji jak pozostałe modele tej marki. Zamiast Streeta zawsze woleliśmy rozejrzeć się za niewiele droższym Sportsterem, tym bardziej, że różnica w cenie nie była tak wielka. Dziś różnice są o wiele większe i Streeta możesz kupić w promocji za niecałe 30 000 zł, gdy za podstawowego Sportstera musisz zapłacić 40 000 zł. Teraz do gry wkracza nowy miejski model Street Road.
W porównaniu do Streeta 750, najważniejsze zmiany objęły silnik, zawieszenia i pozycję za kierownicą.
Mathew Weber, naczelny inżynier w Harley-Davidson: „Nowy silnik High Output Revolution X 750 motocykla Street Rod ma wydajny wałek rozrządu, głowice o doskonałym przepływie, wyższy stopień sprężania i wyższe obroty maksymalne. Z pewnością przyciąga uwagę. Chcieliśmy podwozia do osiągnięcia doskonałych i agresywnych właściwości jezdnych, które sprostają dynamicznej jeździe w mieście i ostrym pokonywaniu zakrętów poza nim. Charakter motocykla, pozycja siodła i podnóżków oraz szeroka kierownica sprawiają, że kierowca przejmuje całkowitą kontrolę. Doskonały wygląd motocykla Street Rod, który nie odbiega znacznie od wczesnych szkiców napawa nas dumą!”
Mówiąc konkretniej. Street Rod jest wyposażony w chłodzony cieczą, ośmiozaworowy silnik OHC 8V 60° V-Twin High Output Revolution X 750, który w porównaniu z poprzednikiem jest o 18% mocniejszy oraz ma o 8% wyższy moment obrotowy. Z europejskiego punktu widzenia dane techniczne wyglądają następująco. Moc maksymalna to 67 KM przy przy 8750 obr/min, a maksymalny moment obrotowy to 65 Nm przy 4000 obr/min.
Silnik ma zmieniony układ dolotowy i nową podwójną przepustnicę o średnicy 42 mm, nowe czterozaworowe głowice, wałki rozrządu o wysokim wzniosie oraz wysokowydajny wydech - wszystko po to, aby poprawić przepływ mieszanki a w efekcie i osiągi. Stopień sprężania został zwiększony z 11,0:1 do 12,0:1, a maksymalne obroty wzrosły z 8000 do 9000 obr./min.
Zawieszenia Street Roda zostały zaprojektowane z myślą o dorównaniu wydajnością silnikowi. Motocykl ma teraz widelec upside-down o średnicy 43 mm mocowany do ramy dwoma aluminiowymi pólkami. Zmienił się też kąt główki ramy z 68 do 72 stopni.
Nowe tylne amortyzatory typu piggyback wyposażone w zewnętrzny zbiornik. Ich skok zwiększył się o 31% do 117 mm, a nowy wahacz jest nieco dłuższy.
Dla ciebie ważniejsze będzie, że nowy kształt kanapy będzie lepiej utrzymywał twój tyłek na miejscu. Wysokość siodła wzrosła do 765 mm, abyś siedząc na motocyklu mógł lepiej obserwować drogę. Nowe, kute dźwignie hamulca i zmiany biegów oraz centralnie montowane aluminiowe podnóżki, ułatwiają prowadzenie, a gdy już zaparkujesz nie przeszkadzają w wygodnym postawieniu stóp na asfalcie. Kąty wychylenia motocykla, które wynosiły 28,5° z prawej i lewej strony zostały zwiększone do 37,3° z prawej strony i do 40,2° z lewej, wszystko to po to by nieco szybciej śmigać po winklach.
Street Rod ma 17-calowe koła odlewane z aluminium, na które założono radialne opony Michelin Scorcher 21 120/70 R17V z przodu i 160/60 R17V z tyłu. Dwa dwutłoczkowe zaciski oraz dwie 300 mm tarcze przedniego hamulca z układem ABS zapewniają potężną i kontrolowaną siłę hamowania. System zabezpieczający przed kradzieżą Harley-Davidson jest standardowym wyposażeniem.
O tym jak jeździ nowy Harley Davidson Street Road dowiesz czytając nasze pierwsze testy.
Podsumowując, nowy Harley Davidson Street Road to:
• Mocny zawodnik w klasie średniej z podrasowanymi osiągami, świetnym prowadzeniem i agresywną pozycją do jazdy
• Nowy silnik High Output Revolution X 750 V-Twin ma większą moc i wyższy moment obrotowy
• Nowa geometria podwozia i 17-calowe koła przekładają się na precyzyjny i szybko reagujący układ kierowniczy
• Nowe są zawieszenie, widelec upside-down o średnicy 43 mm i tylne amortyzatory typu piggyback
• Dwie tarcze hamulcowe 300 mm w przednim kole i układ ABS w standardzie
• Trzy warianty malowania
Vivid Black
Charcoal Denim
Olive Gold.
Więcej informacji na temat motocykla Harley-Davidson Street Rod i specyfikację techniczną znajdziesz na stronie www.harley-davidson.pl