REKLAMA

Harley Davidson pracuje nad doładowaniem silników widlastych

Milwaukee pracuje nad kompresorem, którego zadaniem będzie wspomaganie widlastych dwójek. Nie wiadomo na razie czy rozwiązanie to znajdzie się w standardowym wyposażeniu, czy może dostępne będzie jako akcesorium.

Szkice patentowe wskazują na maksymalne uproszczenie kompresora – dzięki niewielkim rozmiarom mógłby on zostać zamontowany nad skrzynią biegów, za tylnym cylindrem. Mniej więcej w tym samym miejscu, w starszych modelach HD umieszczony był zbiornik oleju.

Napęd sprężarki, inaczej niż ma to miejsce w Kawasaki H2, realizowany jest paskiem. Patent Harleya ukazuje pewną ciekawostkę związaną z możliwym zastosowaniem kompresora – pasek napędowy sprężarki napinany jest za pomocą sprężyny, która automatycznie reguluje naciąg. Zastosowanie takiego rozwiązania znacznie ułatwiłoby możliwość dołożenia sprężarki jako akcesorium posprzedażowego.

Taka strategia miałaby w przypadku HD sens – w końcu dział akcesoriów jest w przypadku tego producenta rozbudowany do gigantycznych rozmiarów. Istnieje nawet specjalna linia akcesoriów zwiększających osiągi – Screaming Eagle. Niewykluczone, że to właśnie w tym dziale kompresor pojawi się jako akcesorium.

Nawet jeśli jednak kompresor trafi jako element fabrycznego wyposażenia, na początku spodziewamy się, że pojawi się wyłącznie w modelach CVO.

Przeczytaj również: Harley-Davidson produkowany w Chinach?

zobacz galerię

Zobacz również:
Na pierwszy ogień mogą pójść V-Strom 650 i SV 650. Prace nad rzędowym silnikiem dwucylindrowym średniej pojemności są już mocno zaawansowane. Czy to już koniec widlastych dwójek średniej pojemności?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA