Harley z Chin coraz bliżej. QJ Motor ujawnił przedprodukcyjną wersję

300 cm3 w V-twinie? To rozumiemy – okazuje się, że najmniejszy Harley w portfolio producenta nie będzie napędzany skromnym singlem z Benelli, a prawilnym widlakiem!

Harley z Chin QJMotor

O chińsko-amerykańskiej współpracy zmierzającej do stworzenia małolitrażowego Harleya na rynki azjatyckie słyszy się od dawna. W 2019 roku Amerykanie potwierdzili nawiązanie współpracy z firmą Qianjiang – właścicielem marki Benelli. Niestety, od tamtej pory wieści o pracach nad baby-harleyem były bardzo skąpe.

Ujawniono, że najmniejszy Harley w portfolio producenta będzie zbudowany na bazie modelu Benelli 302S, ale pod koniec ubiegłego roku Milwaukee ujawniło koncept 338R Street Tracker z zupełnie innym silnikiem. Tym razem to Chińczycy zdradzają jak może wyglądać oczekiwany motocykl.

Od razu rzuca się w oczy klasyczny "harleyowy" styl, inspirowany modelem Iron 883. Może to okazać się kluczowym argumentem dla potencjalnych nabywców. Choć sprzęt opisany jest jako QJMotor, nie ma wątpliwości, że chodzi o motocykl, który będzie mieć na zbiorniku belkę i tarczę.

Potwierdziły się ujawnione w styczniu informacje, że do ramy trafi nie singiel, a chłodzony cieczą V-twin o pojemności 296 cm3 i mocy około 30 KM. Nie jest to może wartość oszałamiająca, z drugiej strony przy masie własnej wynoszącej 163 kg sprzęt ten nie byłby z pewnością zawalidrogą.

Stylistycznie trudno się do czegokolwiek przyczepić - ciekawie ukryta chłodnica, widelec upside-down, czy eleganckie czarne felgi z polerowanymi detalami wskazują, że projektanci dobrze wykonali swoja pracę. Także pod względem ergonomii także jest tutaj dobrze – niskie siodło, wysunięte do przodu podnóżki, zbiornik paliwa w kształcie łzy i okrągły reflektor – to wszystko sprawia, że już na pierwszy rzut oka jesteśmy w stanie zidentyfikować geny tego motocykla.

Baby Harley toczyć się będzie na 16-calowym kole z przodu i 15-calowym z tyłu, rozstaw osi wyniesie 1400 mm. Maksymalna prędkość wynosić ma około 130 km/h. W standardowym wyposażeniu znajdzie się ABS.

Dziś nie wiadomo nic na temat ewentualnej premiery tego motocykla, ani jego cenie. Na rynku indyjskim ten sprzęt konkurował będzie z Royalem Enfieldem, Jawą i Hondą CB350, więc może być ciekawie. Czy mały Harley trafi do Europy? Początkowo mówiło się, że nie, ale jeśli Amerykanie wyczują potencjał sprzedażowy na Starym Kontynencie, to z pewnością zmienią zdanie. Tym bardziej, że musieli wycofać z Europy całą linię Sportster.

Przeczytaj także: Harley z Chin dostanie V-twina

Zobacz również:
Do japońskiego biura patentowego trafiła dokumentacja dotycząca doładowania silnika spalinowego do motocykla. Szkice przedstawiają jednostkę napędową idealnie pasującą do ramy modelu Africa Twin.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA