[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ

Hiszpańasko-włoskie GP Katalonii

Niedzielne Grand Prix Katalonii miało być całkowicie hiszpańskim świętem. Było blisko, ale plany pokrzyżował im Andrea Ianonne, który zwyciężył w Moto2.

Pierwszy wyścig katalońskiej rundy MotoGP - Moto3 jak zwykle przyniósł mnóstwo ciekawej i zażartej walki do samego końca. Choć od połowy zdominował go Maverick Vinales, grupa około 7-9 zawodników walcząca o 2 miejsce nie odpuszczała do końca i w ostateczności miejsca na podium zajęli kolejno Sandro Cortese i Miguel Oliveira.

W Moto2 wielkimi faworytami byli Marc Marquez i Pol Espargaro, którzy w poprzednich wyścigach byli bardzo mocni. Tym razem jednak szyki pokrzyżowali im Andrea Ianonne i Tom Luthi, którzy też mieli chrapkę na zwycięstwo w Katalonii. Ostatecznie pod koniec wyścigu Luthi popełnił niewielki błąd i nie mógł już dogonić Ianonne i Włoch zgarnął pierwsze zwycięstwo tego sezonu. Zaraz za nimi doszło do ogromnej kontrowersji. Dwa okrążenia przed końcem wyścigu próbujący dogonić liderów Marc Marquez popełnił błąd w jednym z zakrętów i wydawało się, że nie ma szans uratować się z uślizgu przedniego koła. Ten jednak podparł się kolanem i motocykl złapał przeczepność. Marquez zacieśnił zakręt, ale nie widział nadjeżdżającego z dużą prędkością Pola Espargaro. Marquez uderzył w Espargaro ze sporą siłą i młodszy z braci Espargaro został wystrzelony z siodła i to był dla niego koniec wyścigu. Marquez pojechał dalej i dotarł na trzecim miejscu.

REKLAMA

zdjęcia:crash.net


Zaraz po wyścigu dyrekcja zaczęła debatę o manewrze Marqueza i po kilku godzinach zawodnik CatalunyaCaixa Repsol Suter został ukarany minutą kary za niebezpieczną jazdę i trafił na 23 pozycje tracąc 16 punktów. Decyzja ta została jednak skrytykowana przez zawodników MotoGP: Stonera, Rossiego, Dovizioso i Lorenzo, a zespół Marqueza odwołał się i sędziowie ponownie zmienili decyzję. Marquez wrócił na podium, a Pol Espargaro musiał pogodzić się z faktem, że na swojej domowej rundzie nie wywalczy żadnych punktów.

Wyścig MotoGP zaczął się zaraz po zakończeniu rywalizacji w Moto2. Od początku wreszcie błysnął formą Ben Spies który od początku sezonu borykał się z poważnymi problemami. W Kataloni Ben walczył o najwyższe pozycje z Lorenzo i Pedrosą. Tak było przynajmniej do chwili kiedy zabrakło mu cierpliwości i chciał wyjść na prowadzenie karkołomnym manewrem który zakończył w żwirze. Później pozostała mu już tylko walka o dalsze lokaty. Ostatecznie skończył na 10 miejscu. O zwycięstwo walczyli Pedrosa i Lorenzo. Ani przez chwilę nie zagroził im Stoner, który startował z Pole Position. Tym razem do walki nie włączył się również Crutchlow który był piąty i Valentino Rossi który ostatecznie zajął 7 miejsce za Bautistą. Lorenzo w końcu urwał się Pedrosie i na metę wjechał niezagrożony. Por Fuera przez cały wyścig sprawiał wrażenie jakby kontrolował go w 100%, a przez pewien moment wydawało się nawet, że znów chciał upokorzyć Daniego i wyprzedzić go po zewnętrznej. W końcu jednak wybrał bezpieczniejszy wariant i ciągłą presją zmusił Pedrosę do popełnienia błedu, który bezwzględnie wykorzystał. Świetnym wynikiem popisał się też Dovizioso, który wreszcie zaliczył pierwsze podium na Yamasze.

Klasyfikacja GP Katalonii:
1    Jorge LORENZO    Yamaha Factory Racing    Yamaha    -
2    Dani PEDROSA    Repsol Honda Team    Honda    +5.003
3    Andrea DOVIZIOSO    Monster Yamaha Tech 3    Yamaha    +9.361
4    Casey STONER    Repsol Honda Team    Honda    +9.544
5    Cal CRUTCHLOW    Monster Yamaha Tech 3    Yamaha    +12.506
6    Alvaro BAUTISTA    San Carlo Honda Gresini    Honda    +13.948
7    Valentino ROSSI    Ducati Team    Ducati    +17.555
8    Stefan BRADL    LCR Honda MotoGP    Honda    +23.478
9    Nicky HAYDEN    Ducati Team    Ducati    +30.410
10    Ben SPIES    Yamaha Factory Racing    Yamaha    +32.897
11    Hector BARBERA    Pramac Racing Team    Ducati    +36.144
12    Karel ABRAHAM    Cardion AB Motoracing    Ducati    +56.229
13    Aleix ESPARGARO    Power Electronics Aspar    ART    +1’08.054
14    Michele PIRRO    San Carlo Honda Gresini    FTR    +1’08.775
15    Randy DE PUNIET    Power Electronics Aspar    ART    +1’10.483
16    James ELLISON    Paul Bird Motorsport    ART    +1’13.090
17    Mattia PASINI    Speed Master    ART    +1’20.903
18    Yonny HERNANDEZ    Avintia Blusens   BQR    +1’21.235
19    Danilo PETRUCCI    Came IodaRacing Project    Ioda    +1’41.207
20    Ivan SILVA    Avintia Blusens    BQR    +1’41.888
RET    Colin EDWARDS    NGM Mobile Forward Racing    Suter    1 okr.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij