Model H'Ness powstał w jednym konkretnym celu – maksymalnie osłabić pozycję Royala Enfielda na rynku indyjskim. Legendarna marka o brytyjskich korzeniach cieszy się w Indiach ogromną popularnością, uznawana jest tam, podobnie jak Jawa, za markę premium. Ten fakt od zawsze był solą w oku Hondy, która jest hegemonem na wielu innych azjatyckich rynkach, w dużej mierze za sprawą nieśmiertelnego modelu Cub.
Przeczytaj również: motocykle Royal Enfield oficjalnie w Polsce
Jeśli pamiętacie polską komedię "Pieniądze to nie wszystko", kojarzycie zapewne sukces, jaki jak prezes Adamczyk odniósł produkując niemal dokładną kopię popularnego wina Platon. Honda z modelem CB 350 wykorzystuje dokładnie tę samą strategię – proponuje to samo, co Royal Enfield, ale odrobinę lepsze.
Na potwierdzenie słuszności obranej przez Hondę drogi nie trzeba było długo czekać. Niemal od razu po premierze motocykl wzbudził sensację wśród dziennikarzy z prawie całego świata. Natychmiastowe zainteresowanie okazali także potencjalni nabywcy. Teraz Honda poszła za ciosem i pokazała model RS – nieco bardziej rasowy i muśnięty sportowym stylem w stylu scrambler.