Honda CB 350 RS scrambler. Opis, dane techniczne, zdjęcia, cena

Honda zaprezentowała model CB 350 RS – lekko usportowioną wersję nadspodziewanie dobrze przyjętego neoklasyka CB 350, znanego także jako H'Ness. Choć ten sprzęt ma wszelkie zadatki na hit sprzedaży, jego premiera w Europie nie jest przewidziana.

Model H'Ness powstał w jednym konkretnym celu – maksymalnie osłabić pozycję Royala Enfielda na rynku indyjskim. Legendarna marka o brytyjskich korzeniach cieszy się w Indiach ogromną popularnością, uznawana jest tam, podobnie jak Jawa, za markę premium. Ten fakt od zawsze był solą w oku Hondy, która jest hegemonem na wielu innych azjatyckich rynkach, w dużej mierze za sprawą nieśmiertelnego modelu Cub.

Przeczytaj również: motocykle Royal Enfield oficjalnie w Polsce

Jeśli pamiętacie polską komedię "Pieniądze to nie wszystko", kojarzycie zapewne sukces, jaki jak prezes Adamczyk odniósł produkując niemal dokładną kopię popularnego wina Platon. Honda z modelem CB 350 wykorzystuje dokładnie tę samą strategię – proponuje to samo, co Royal Enfield, ale odrobinę lepsze.

Na potwierdzenie słuszności obranej przez Hondę drogi nie trzeba było długo czekać. Niemal od razu po premierze motocykl wzbudził sensację wśród dziennikarzy z prawie całego świata. Natychmiastowe zainteresowanie okazali także potencjalni nabywcy. Teraz Honda poszła za ciosem i pokazała model RS – nieco bardziej rasowy i muśnięty sportowym stylem w stylu scrambler.

REKLAMA

REKLAMA

Sercem motocykla, podobnie jak w standardowej wersji, jest chłodzony powietrzem singiel o pojemności 348 cm3, mocy niespełna 21 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 30 Nm. Dla porównania, główny konkurent, czyli Royal Enfield Bullet ma 19 KM i 28 Nm. Moc Royala dostępna jest wprawdzie nieco niżej (5000 obr/min w Royalu, 5500 obr/min w Hondzie), ale u Hondy mamy z kolei niżej dostępny maksymalny moment obrotowy (4000 obr/min w Royalu, 3000 obr/min w Hondzie).

Wersja RS utrzymana jest w ciemnych kolorach, dominuje matowa czerń. W tym kolorze jest układ wydechowy, blok silnika i część osłon. W odróżnieniu od standardowej wersji, do RS trafiło także oświetlenie LED. Scramblerowego stylu dopełniają gumowe osłony widelca i metalowa płyta pod silnikiem.

W CB 350 RS, w myśl "odrobinę lepiej" znajdziemy także sprzęgło poślizgowe, dwukanałowy system ABS, system kontroli trakcji Honda Selectable Torque Control (HSTC) oraz system umożliwiający integrację motocykla ze smartfonem, w tym także sterowanie głosowe – Honda Smartphone Voice Control (HSVCS). Cena wersji CB 350 RS to 196 tys. rupii, 10 tys. rupii drożej niż standardowa wersja. W przeliczeniu na złotówki, cena Hondy CB 350 RS to niecałe 10 tys. zł.

zobacz galerię

Zobacz również:
Voge – marka premium chińskiej firmy Loncin, zaprezentował nowy motocykl adventure, tym razem napędzany większym silnikiem – Valico 650 DSX.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA