CB1100 to maszyna o bardzo klasycznym wyglądzie przywodzącym na myśl maszyny z lat 80 i legendarną Hondę CB750 Four. To do niej nawiązuje ten klasyczny naked.
CB1100 trafiła do japońskiej oferty Hondy w 2010 roku i wszyscy żałowaliśmy, że Japończycy nie zdecydowali się wprowadzić jej do oferty w Europie. Na szczęście ten motocykl osiągnął spory sukces sprzedażowy w kraju kwitnącej wiśni i kierownictwo Hondy zdecydowało się na wprowadzenie CB1100 na Europejski rynek już w przyszłym roku.
Ta maszyna wygląda bardzo klasycznie, i choć dysponuje również nowoczesną technologią (wtrysk paliwa) zachowuje też klasyczną formę. Rama kołyskowa z rur stalowych, tradycyjny teleskopowy widelec, podwójne amortyzatory z tyłu i silnik chłodzony powietrzem i olejem.
Czterocylindrowy piec choć ma sporą pojemność dysponuje mocą zaledwie 66 kW, czyli około 90 KM i momentem wynoszącym 93 Nm. Liczby te nie powalają choć najważniejsza tu była charakterystyka - motocykl ma płynnie oddawać moc i dawać ogromną przyjemność z jazdy bez ciągłego kręcenia na czerwonym polu. A poza tym czy w takim motocyklu chodzi o moc? Klasyka pełną gębą. Jesteśmy fanami tego motocykla!
wejście do galerii (klik w zdjęcie) i dane techniczne poniżej
Garść Danych Technicznych:
Silnik | chłodzony powietrzem i olejem, rzedowy czterocylindrowy |
Pojemność | 1140 cm3 |
sśrednica x skok tłoka | 73,5 x 67,2 mm |
stopień sprężania | 9,5 :1 |
moc maksymalna | 90 KM (66 kW) / 7500 rpm |
maksymalny moment obrotowy | 93 Nm / 5000 rpm |
rozrząd | DOHC 16 zaworów |
zasilanie | wtrysk paliwa ø32 mm PGM-FI |
skrzynia biegów | 5-biegowa |
napęd | łańcuchem |
sprzęgło | wielotarczowe mokre |
rama | kołyskowa z rur stalowych |
zawieszenie przód | widelec 41 mm |
zawieszenie tył | dwa amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyny |
opona przód | 110/80 ZR18 |
opona tył | 140/70 ZR18 |
kąt główki ramy/wyprzedzenie | 27 stopni/114 mm |
hamulce przód | dwie tarcze |
hamulce tył | pojedyncza tarcza |
długość/szerokośc/wysokość | 2,195 mm x 835 mm x 1,130 mm |
rozstaw osi | 1490 mm |
prześwit | 125 mm |
wysokość siedzenia | 795 mm |
masa | 248 kg |
zbiornik paliwa | 14,6 l (w tym 3,5 l rezerwy) |
Komentarze