Honda CB1100X już w drodze. Czy to wielki powrót segmentu turystyków?

Honda CB1100X to wizja motocykla turystycznego, przygotowana przez japońskich dziennikarzy na bazie konceptu CB4X, zaprezentowanego rok temu w Mediolanie. Czyżby czekał nas wielki powrót segmentu turystyków?

Segment motocykli turystycznych wydaje się dziś być w odwrocie. Podczas gdy turystyczne enduro mają swój czas wielkiej chwały, niegdysiejsze tuzy, takie jak VFR 1200, czy FJR 1300 nikną gdzieś w odmętach zapomnienia. Czy słusznie? Zapewne nie, to raczej efekt zmieniających się preferencji nabywców, dziś, w dobie wszechobecnych udogodnień, wielu z nas daje się uwieść wizerunkowi odkrywcy, reprezentowanego przez motocykle adventure.

Zobacz również: Honda CB4X - wiele maszyn w jednym motocyklu.

Stratedzy marek doskonale zdają sobie jednak sprawę, że czas turystyków nie minął. W końcu BMW R 1250 RT sprzedaje się całkiem nieźle, dwa potężne chińskie koncerny (QJ i CFMoto) właśnie w turystyki zainwestowały ogromne pieniądze. To znak, że za kilka lat czeka nas wielki renesans tego typu pojazdów.

Honda wie o tym z całą pewnością. Pokazany podczas ubiegłorocznych targów EICMA koncept CB4X jest tego oczywistym dowodem. Motocykl będzie typowo drogową wersją Afryki Twin – ma to być klasyczny połykacz kilometrów, wykorzystujący ramę i silnik CRF 1100 L. Plany Hondy nie są specjalnym zaskoczeniem – dwucylindrowa rzędówka z enduro trafiła niedawno do cruisera Rebel, trudno oczekiwać, że producent na tym poprzestanie.

Dziennikarze japońskiego portalu Autoby przygotowali wstępną wizualizację produkcyjnej wersji modelu CB4X i trzeba przyznać, że takie design miałby szansę zdobyć serca fanów motocyklowej turystyki. CB1100X, jak nazwano ten projekt, to z jednej strony powrót do dawnych koncepcji motocykli turystycznych, z nieprzesadzoną powierzchnią owiewek, z drugiej strony, mimo oczywistej bazy, jaką jest CRF 1100 L, koncept CB1100X ma własny, odrębny styl, nie wydaje się po prostu drogową wersją enduro.

Czy w takiej właśnie formie CB1100X trafi do produkcji? Z pewnością nie, ale spodziewamy się, że ogólny zarys motocykla, jako typowego turystyka, wiele się nie zmieni.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA