Popularność modelu CB350 (zwanego w Indiach H'ness) wcale nas nie dziwi – japoński, niedrogi klasyczny naked z dużym jak na tamte warunki silnikiem jest bezpośrednią konkurencją Royala Enfielda Bullet 350, który od dawna uznawany jest tam za motocykl luksusowy. Zaskakujące okazało się jednak zainteresowanie motocyklem w Europie – rozpisywały się o nim niemal wszystkie media od Rosji po Islandię. Zapewne to właśnie skłoniło decydentów Hondy do zweryfikowania swoich wcześniejszych deklaracji.
Jak w wywiadzie dla ETAuto.com powiedział dyrektor Honda Motorcycle and Scooter India Yadvinder Singh Guleria, zarówno Honda H'Ness CB350, jak i CB350 RS mogą trafić także na rynki europejskie. Warunkiem jest zielone światło ze strony centrali w Japonii. Guleria potwierdził, że rozmowy w tej sprawie trwają, a centrala bada czy taka decyzja będzie uzasadniona ze względów strategicznych.
Przeczytaj także: Honda CB350 RS
Honda CB350, zarówno w wersji podstawowej, jak i RS napędzana jest chłodzonym powietrzem singlem o pojemności 348 cm3, mocy niespełna 21 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 30 Nm. Bogatsza wersja RS wyposażona jest w oświetlenie LED, sprzęgło poślizgowe, dwukanałowy system ABS, system kontroli trakcji Honda Selectable Torque Control (HSTC) oraz system umożliwiający integrację motocykla ze smartfonem, w tym także sterowanie głosowe – Honda Smartphone Voice Control (HSVCS).
W Indiach ceny CB350 rozpoczynają się od 186 tys. rupii, czyli około 9500 zł. W Europie, ze względu na cła i szereg opłat związanych między innymi z procedurą homologacyjną, należy spodziewać się ceny dwukrotnie wyższej. Kiedy CB350 znajdzie się w Europie – nie wiadomo.
zobacz galerię
Komentarze
~JBJ, 2021-03-06 01:53:39
~Daro77, 2021-03-02 21:31:26
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?