REKLAMA

Honda CB350 scrambler. Czy terenowa wersja małej cebuli trafi do Europy?

Honda CB350 okazała się w Azji gigantycznym sukcesem. Japońscy dziennikarze już snują marzenia o wersji scrambler i musimy przyznać, że pomysły te porywają również nas!

honda cb350 h'ness Honda

Modelem CB350 (czy H'ness, jak nazywany jest w Indiach) Honda wykonała klasyczny atak wyprzedzający. Tuż przed oficjalną premierą długo zapowiadanego Royala Enfielda Bullet 350, japoński producent pokazał zaskakująco klasyczny motocykl o identycznej pojemności.

To musiało indyjskiego producenta zaboleć, zwłaszcza że klienci dosłownie oszaleli na punkcie nowej Hondy. Zamówienia sypały się zewsząd – w ciągu trzech tygodni wpłynęło ich aż 1000. Sukces CB350 chyba trochę zaskoczył producenta, ale też ośmielił do planowania jego sprzedaży poza rynkami azjatyckimi.

Znakomite otwarcie sprzedaży modelu CB350 dało także do myślenia designerom. W końcu popularność jakiegoś modelu wprost przekłada się potem na kolejne wersje – jeśli producent nie będzie kwapił się do ich stworzenia, z całą pewnością postarają się o to producenci akcesoriów i tunerzy.

Zobacz również prototyp BMW R 18 Transcontinental

Japoński magazyn Young Machine pokusił się o stworzenie wizualizacji zgrabnego scramblera, opartego na konstrukcji CB350. Trzeba przyznać, że mała cebula jest wprost wymarzoną bazą pod taki motocykl. Przede wszystkim jest motocyklem lekkim, co zapewnia dzielność terenową. Jest także niezwykle prostą konstrukcją, co świetnie wpasowuje się w ideę scramblera.

Kilka subtelnych zmian spowodowało, że ze stylowego retro nakeda powstał równie stylowy wszędołaz. Kostkowe opony na szprychowych kołach, wysoko poprowadzony wydech, kratka reflektora, czy gumowe osłony lag – nie potrzeba wiele, by całkowicie zmienić charakter motocykla. Zdjęcie projektu scramblera CB350 możesz zobaczyć TUTAJ.

Czy i kiedy CB350 trafi na rynek europejski – nie wiadomo. Pewnie jest natomiast, że Honda poważnie rozważa taki ruch.

Zobacz również:
Honda CB1100X to wizja motocykla turystycznego, przygotowana przez japońskich dziennikarzy na bazie konceptu CB4X, zaprezentowanego rok temu w Mediolanie. Czyżby czekał nas wielki powrót segmentu turystyków?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA