REKLAMA

Honda CBR 1000 RR Fireblade - nowość 2017

Fireblade w przyszłym roku obchodzi 25 urodziny! Z tej okazji na targach w Mediolanie pokazano nowy model. Moc 192 KM, masa 196 kg i pakiet elektroniki - to robi wrażenie!

Honda CBR 1000 RR Fireblade - nowość 2017

Najszybsza Honda w ofercie, czyli duży Fireblade w przyszłym roku kończy 25 lat! CBR 900 RR pojawił się w 1992 roku. Z tej okazji fani, po kilku latach posuchy, będą mogli się cieszyć aż trzema wersjami flagowego przecinaka - dwie z nich SP i jeszcze bardziej wypasioną SP2 pokazano w październiku na targach Intermot w Kolonii. Teraz - na targach EICMA w Mediolanie - dołączył do nich model podstawowy - po prostu CBR 1000 RR Fireblade.

Koniec z narzekaniem na mniejszą, niż u konkurencji, moc. Do tego lżejszy wcale nie znaczy słabszy - dzięki zastosowaniu magnezu i wielu drobniejszym zmianom poszczególnych części silnik schudł o 2 kg, ale przybyło mu poweru - wyciśnięto z niego 192 KM przy 13 000 obr/min. To o 11 KM więcej, niż u poprzednika. W połączeniu z mniejszą o równe 15 kg masą (196 kg z paliwem) zapewni jeszcze mocniejsze doznania.

90% części jest nowych lub mocno zmodyfikowanych - wszystko w celu zmniejszenia masy. Silnik nowego Fireblade'a ma większą prędkość obrotową, większy stopień sprężania oraz zmodyfikowany czas otwarcia zaworów. Po raz pierwszy w historii czterocylindrowych rzędowych silników Hondy zastosowano tu elektronicznie sterowane przepustnice (TBW - Throttle By Wire). Średnica gardzieli wtrysku wynosi 48 mm.

Zmieniono sztywność aluminiowej ramy oraz wahacza. Zastsosowanow pełni regulowane zawieszenia Showa (z przodu widelec upside-down Big Piston Fork, z tyłu amortyzator BFRC). Dostawcą układu hamulcowego jest japońskie Tokico. Czterotłoczkowe zaciski zostały dozbrojone w nowe, skuteczniejsze klocki hamulcowe.

Po raz pierwszy Fireblade został dopasiony w cały arsenał elektroniki. Sercem systemu jest komputer mierzący przyspieszenia w 5-ciu osiach IMU. Zaawansowana kontrola trakcji (HSTC) w połączeniu z ABS-em na zakręty może ci uratować tyłek w podbramkowej sytuacji. Na pokładzie są też systemy anti-wheelie i anty-stoppie.

Wyświetlacz posiada trzy tryby pracy - drogowy, torowy i techniczny – za każdym razem ma dostarczać najbardziej potrzebne w danej sytuacji informacje. Tryby możesz zmieniać i modyfikować podczas jazdy (przełącznik na lewej stronie kierownicy), tak samo jak w drogowej wersji motocykla MotoGP czyli RC213V-S.

Wygląd i kształt owiewek to sprawa gustu. Trzeba przyznać, że tutaj robotę robią w pełni LED-owe światła.

M. Sato, lider projektu CBR1000RR Fireblade SP: - Wszystkie motocykle sportowe pojemności 1000 cm3 to przykład możliwości najnowszej technologii. W nowej Hondzie Fireblade maksymalnie zwiększyliśmy przyjemność z kontroli nad ogromną mocą. CBR 900 RR to kamień milowy w historii Hondy, inspiracja przy pracy nad aktualnym modelem, nad redukcją jego masy i wzrostem mocy. Wsparliśmy motocyklistę najnowszą elektroniką - dzięki temu otrzyma on pomoc w każdej sytuacji. Chodzi o czystą radość z jazdy.

Dane techniczne Honda CBR1000RR Fireblade 2017 
   
SILNIK   
Typ  Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy DOHC, zasilany wtryskiem 
Pojemność  999 cm³
Ilość zaworów na cylinder 4
Średnica i skok tłoka 76 x 55 mm 
Stopień sprężania 13:01
Moc maksymalna 192 KM (141 kW) przy 13000 obr./min. 
Maksymalny moment obrotowy 116 Nm / 11000 obr./min. 
Pojemność miski olejowej 3,4 l
   
PRZENIESIENIE NAPĘDU   
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów 6-biegów, tylne koło napędzane łańcuchem
   
ELEKTRYKA   
Akumulator  12V-4,5 Ah (Li-ion) 
Alternator  420 W 
   
RAMA   
Typ  Aluminiowa, typu Diamond composite twin spar 
ZAWIESZENIE   
Przód:  Showa BPF, teleskopowe, odwrócone, średnica rur 43mm, pełna regulacja (napięcie wstępne sprężyny, tłumienie odbicia i dobicia), skok 120 mm
Tył:  Układ Pro-Link z gazowym amortyzatorem Showa BFRC, pełna regulacja (10 stopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny, tłumienie odbicia i dobicia), skok 138.2mm.
Rozmiar opon przód/tył 120/70ZR17 / 190/50ZR17
   
WYMIARY I MASY   
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2065 x 720 x 1125 mm 
Rozstaw osi 1405 mm 
Kąt główki ramy 23°20’ 
Wyprzedzenie 96 mm 
Wysokość kanapy 832 mm 
Prześwit 130 mm 
Zbiornik paliwa 16 L 
Masa własna (z płynami i paliwem) 195 kg 

zobacz galerię

Zobacz również:
W tym roku mija 40 lat odkąd świat zobaczył BMW R 80 G/S. Ten motocykl został ikoną, a BMW  świętuje urodziny wypuszczając rocznicowe modele: F 750 GS, F 850 GS oraz F 850 GS Adventure.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA