[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Honda CBR 1000 RR Fireblade - nowość 2017

Fireblade w przyszłym roku obchodzi 25 urodziny! Z tej okazji na targach w Mediolanie pokazano nowy model. Moc 192 KM, masa 196 kg i pakiet elektroniki - to robi wrażenie!

Honda CBR 1000 RR Fireblade - nowość 2017

Najszybsza Honda w ofercie, czyli duży Fireblade w przyszłym roku kończy 25 lat! CBR 900 RR pojawił się w 1992 roku. Z tej okazji fani, po kilku latach posuchy, będą mogli się cieszyć aż trzema wersjami flagowego przecinaka - dwie z nich SP i jeszcze bardziej wypasioną SP2 pokazano w październiku na targach Intermot w Kolonii. Teraz - na targach EICMA w Mediolanie - dołączył do nich model podstawowy - po prostu CBR 1000 RR Fireblade.

Koniec z narzekaniem na mniejszą, niż u konkurencji, moc. Do tego lżejszy wcale nie znaczy słabszy - dzięki zastosowaniu magnezu i wielu drobniejszym zmianom poszczególnych części silnik schudł o 2 kg, ale przybyło mu poweru - wyciśnięto z niego 192 KM przy 13 000 obr/min. To o 11 KM więcej, niż u poprzednika. W połączeniu z mniejszą o równe 15 kg masą (196 kg z paliwem) zapewni jeszcze mocniejsze doznania.

90% części jest nowych lub mocno zmodyfikowanych - wszystko w celu zmniejszenia masy. Silnik nowego Fireblade'a ma większą prędkość obrotową, większy stopień sprężania oraz zmodyfikowany czas otwarcia zaworów. Po raz pierwszy w historii czterocylindrowych rzędowych silników Hondy zastosowano tu elektronicznie sterowane przepustnice (TBW - Throttle By Wire). Średnica gardzieli wtrysku wynosi 48 mm.

Zmieniono sztywność aluminiowej ramy oraz wahacza. Zastsosowanow pełni regulowane zawieszenia Showa (z przodu widelec upside-down Big Piston Fork, z tyłu amortyzator BFRC). Dostawcą układu hamulcowego jest japońskie Tokico. Czterotłoczkowe zaciski zostały dozbrojone w nowe, skuteczniejsze klocki hamulcowe.

Po raz pierwszy Fireblade został dopasiony w cały arsenał elektroniki. Sercem systemu jest komputer mierzący przyspieszenia w 5-ciu osiach IMU. Zaawansowana kontrola trakcji (HSTC) w połączeniu z ABS-em na zakręty może ci uratować tyłek w podbramkowej sytuacji. Na pokładzie są też systemy anti-wheelie i anty-stoppie.

Wyświetlacz posiada trzy tryby pracy - drogowy, torowy i techniczny – za każdym razem ma dostarczać najbardziej potrzebne w danej sytuacji informacje. Tryby możesz zmieniać i modyfikować podczas jazdy (przełącznik na lewej stronie kierownicy), tak samo jak w drogowej wersji motocykla MotoGP czyli RC213V-S.

Wygląd i kształt owiewek to sprawa gustu. Trzeba przyznać, że tutaj robotę robią w pełni LED-owe światła.

M. Sato, lider projektu CBR1000RR Fireblade SP: - Wszystkie motocykle sportowe pojemności 1000 cm3 to przykład możliwości najnowszej technologii. W nowej Hondzie Fireblade maksymalnie zwiększyliśmy przyjemność z kontroli nad ogromną mocą. CBR 900 RR to kamień milowy w historii Hondy, inspiracja przy pracy nad aktualnym modelem, nad redukcją jego masy i wzrostem mocy. Wsparliśmy motocyklistę najnowszą elektroniką - dzięki temu otrzyma on pomoc w każdej sytuacji. Chodzi o czystą radość z jazdy.

Dane techniczne Honda CBR1000RR Fireblade 2017 
   
SILNIK   
Typ  Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy DOHC, zasilany wtryskiem 
Pojemność  999 cm³
Ilość zaworów na cylinder 4
Średnica i skok tłoka 76 x 55 mm 
Stopień sprężania 13:01
Moc maksymalna 192 KM (141 kW) przy 13000 obr./min. 
Maksymalny moment obrotowy 116 Nm / 11000 obr./min. 
Pojemność miski olejowej 3,4 l
   
PRZENIESIENIE NAPĘDU   
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów 6-biegów, tylne koło napędzane łańcuchem
   
ELEKTRYKA   
Akumulator  12V-4,5 Ah (Li-ion) 
Alternator  420 W 
   
RAMA   
Typ  Aluminiowa, typu Diamond composite twin spar 
ZAWIESZENIE   
Przód:  Showa BPF, teleskopowe, odwrócone, średnica rur 43mm, pełna regulacja (napięcie wstępne sprężyny, tłumienie odbicia i dobicia), skok 120 mm
Tył:  Układ Pro-Link z gazowym amortyzatorem Showa BFRC, pełna regulacja (10 stopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny, tłumienie odbicia i dobicia), skok 138.2mm.
Rozmiar opon przód/tył 120/70ZR17 / 190/50ZR17
   
WYMIARY I MASY   
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2065 x 720 x 1125 mm 
Rozstaw osi 1405 mm 
Kąt główki ramy 23°20’ 
Wyprzedzenie 96 mm 
Wysokość kanapy 832 mm 
Prześwit 130 mm 
Zbiornik paliwa 16 L 
Masa własna (z płynami i paliwem) 195 kg 

zobacz galerię

Zobacz również:
Któż zrozumie artystów? Owszem, sztuka może i nawet czasem powinna szokować, jednak widok przeciętego na pół Ducati 1199 Panigale to dla niektórych zbyt wiele. Tym razem jednak nie było to zwykłe cięcie...
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA