Honda CBR 1000 RR-R Fireblade 2022 – 30. rocznica (dane, info, zdjęcia)

Honda Fireblade obchodzi w przyszłym sezonie 30 urodziny, dlatego oprócz nowych, zmodernizowanych Fireblade’ów RR-R w wersji podstawowej oraz SP, Honda przygotowała również wersję jubileuszową na 30-lecie modelu.

Aktualna, najświeższa wersja topowej Hondy CBR 1000 RR-R Fireblade został zaprezentowany w 2020 roku, więc trudno było oczekiwać, że zaledwie po dwóch latach od głośnej premiery Honda przygotuje zupełnie nowe wcielenie tego modelu. Mimo to Honda nie zamierza zwalniać tempa i na sezon 2022 przygotowała odświeżoną wersję swojego topowego superbike’a. Zmiany są nie tylko stylistyczne, ale też dotyczą technicznej strony „Fajera”. Na deser Honda przygotowała również coś specjalnego związanego z obchodami 30-lecia od powstania pierwszego rewolucyjnego modelu Fireblade’a zaprojektowanego przez legendarnego Tadao Babę.

Honda CBR 1000 RR-R FireBlade (SP)Honda

Więcej poweru FireBlade’a

Choć moc maksymalna FireBlade’a pozostała bez zmian i nadal wynosi imponujące 217 KM rozwijane przy 14 500 obr/min, zmieniła się charakterystyka pracy silnika. Inżynierowie Hondy w nowym modelu na rok 2022 skupili się na poprawieniu przebiegu mocy i momentu obrotowego w najbardziej użytecznym środkowym zakresie skali obrotomierza. Nowe kanały dolotowe, airbox i środkowa sekcja układu wydechowego mają pozytywnie wpłynąć na przebieg mocy i momentu, a większa o 3 zęby zębatka głównej (43 zęby zamiast 40) ma zagwarantować lepsze przyspieszenie na każdym biegu. Zmiany te wymagały również dostrojenia elektroniki, między innymi systemu kontroli momentu obrotowego HSTC, dzięki czemu poprawiona została trakcja tylnej opony i przeniesienie osiągów na asfalt. Inżynierowie Hondy pogrzebali też przy hamulcach zmieniając tłoczki w zaciskach w celu poprawienia powtarzalności hamowania i skuteczności spowalniania. Pozostałe elementy zarówno stylistyczne jak i techniczne obeszły się bez większych zmian, poza dość oczywistym nowym malowaniem Grand Prix Red, które pojawiło się w wersji podstawowej, a także SP obok wersji czarnej Pearl Motion Black.

Honda CBR 1000 RR-R FireBlade (SP)Honda

FireBlade SP i rocznicowa FireBlade 30th Anniversary

FireBlade SP został poddany tym samym zmianom, o których mowa powyżej – nowe części układu dolotowego i wydechowego mają zapewnić lepszy przebieg mocy i momentu obrotowego w środkowym zakresie obrotomierza, a dostrojenie algorytmu kontroli trakcji i większa zębatka ma poprawić przeniesienie mocy na asfalt i przyspieszenia.

Dużą ciekawostką jest wprowadzenie wersji rocznicowej FireBlade’a SP z okazji 30 rocznicy powstania pierwszego modelu FireBlade wprowadzonego na rynek w 1992 roku. Aby uczcić to wydarzenie Honda wprowadziła limitowaną edycję w specjalnym malowaniu nawiązującym stylistycznie do maszyny zaprojektowanej przez legendarnego Tadao Babę – białe malowanie z niebieskimi elementami wygląda obłędnie. Dodatkowo każda „rocznicówka”  jest numerowana, ma dedykowany układ wydechowy oraz sporo nawiązań stylistycznych do „30-latki” np. niebieskie siedzenie pasażera. Z technicznego punktu widzenia edycja rocznicowa nie różni się od typowej wersji SP.

Zobacz także: Wszystkie nowości 2022

Honda CBR 1000 RR-R FireBlade (SP)Honda

Honda CBR 1000 RR-R FireBlade oraz SP – najważniejsze zmiany:

  • Poprawiona dynamika w środkowym zakresie przez zastosowanie nowych elementów w układzie dolotowym i wydechowym
  • Nowa charakterystyka kontroli trakcji oraz działania systemu Ride-by-wire
  • Większa o 3 zęby zębatka napędu końcowego (43 zęby)
  • Nowe tłoczki w zaciskach hamulcowych Nissin mające zapewnić lepszą skuteczność i powtarzalność hamowania
  • Złote felgi w obu wersjach kolorystycznych modelu SP
  • Nowe malowania (SP – czarne i czerwono niebieskie, oraz rocznicowe)
  • Wersja SP –poprawione zestrojenie działania dwukierunkowego quickshiftera

Honda CBR 1000 RR-R FireBlade (SP)Honda

Honda CBR 1000 RR-R FireBlade – dane techniczne:

Honda CBR 1000 RR-R FireBlade 2022 dane techniczne
SILNIK  
Typ: Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy
Pojemność skokowa (cm³) 1000 cm3
Liczba zaworów na cylinder 4
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 81 mm x 48,5 mm
Stopień sprężania 13,4:1
Moc maksymalna 217,5 KM (160 kW) przy 14500 obr/min
Maks. moment obrotowy 112 Nm przy 12500 obr/min
Poziom hałasu Lurban 74db / Lwot 77db
Pojemność układu smarowania 4,0 l
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie Elektroniczny wtrysk PGM-FI
Zbiornik paliwa 16,1 l
Emisja CO2 wg WMTC 153 g/km
Zużycie paliwa 6,6 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12-6 Ah YTZ7S
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielotarczowe hydrauliczne 2-sprzęgłowe
Typ skrzyni biegów Manualna 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA  
Typ: Aluminiowa kompozytowa kołyskowa dwubelkowa
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2100 x 745 x 1140 mm
Rozstaw osi 1460 mm
Kąt pochylenia kolumny 24o
Wyprzedzenie 102 mm
Wysokość siedziska 830 mm
Prześwit 115 mm
Masa własna 201 kg
ZAWIESZENIE
Przód Showa Balance-Free Rear Cushion z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia, średnica wewnętrzna 43 mm, skok 120 mm
Tył SHOWA BFRC-Lite z wahaczem Pro-Link, z 10-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją tłumienia dobicia i odbicia, skok 137mm
KOŁA  
Obręcz przednia 17 cali x 3,5
Obręcz tylna 17 cali x 6,0
Opona przednia 120/70-ZR17 M/C (58W) Pirelli Diablo Supercorsa SP
SP Bridgestone RS11
Opona tylna 200/55-ZR17 M/C (78W) Pirelli Diablo Supercorsa SP
SP Bridgestone RS11
HAMULCE
Układ ABS Dwukanałowy
Hamulec przedni Tarcza 330 mm, 4-tłoczkowy montowany promieniowo zacisk Nissin
Hamulec tylny Tarcza 220 mm, 2-tłoczkowy zacisk Brembo
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników Ekran TFT-LCD
System zabezpieczeń Honda Smart Key
Reflektor LED
Światła tylne LED
Automatyczny wyłącznik kierunkowskazów Tak
Quickshifter Opcjonalnie (SP Seryjnie)

Honda CBR 1000 RR-R FireBlade (SP)Honda

zobacz galerię

Zobacz również:
Motocykl elektryczny LEM Photon, stworzony przez koło naukowe pojazdów i robotów mobilnych Politechniki Wrocławskiej zajął pierwsze miejsce w kategorii Best Rookie Team podczas zawodów Motostudent, rozegranych na hiszpańskim torze Aragon.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA