Honda CMX 1100 Rebel - nowość 2021

Japończycy rozwijają paletę techno cruiserów - do Rebela 500 w sezonie 2021 dołączy model z silnikiem o pojemności 1100 cm3.

Podobnie jak Honda CMX 500 Rebel, również jej nowy i większy towarzysz w postaci CMX 1100 Rebel ma być przyjazny i łatwy do opanowania. Niezbyt wysokich ucieszy kanapa na wysokości 700 mm oraz całkiem rozsądna (jak na cruisera masa 223 kg z płynami). 

Zachowano ramę z rur stalowych (spokojnie, została ona wzmocniona). Duży Rebel również ma mięsiste opony - Honda twierdzi, że to ukłon w stronę stylu Bobber. Balonowa przednia opona o średnicy 18 cali ma szerokość 130 mm, z kolei z tyłu kapeć o niezbyt ambitnej szerokości 180 mm naciągnięto na 16-calową felgę.

Silnik o pojemności 1084 cm3 pochodzi z Hondy Africa Twin i podobnie jak tam może być wyposażony w dwusprzęgłową skrzynię biegów (DCT). Dzięki czemu nowy Rebel jest pierwszym cruiserem dostępnym z automatyczną skrzynią biegów.

Silnik przejęty z turystycznego enduro został przekonstruowany. Chodzi o rozrząd, zapłon oraz cięższe koło zamachowe - wszystko to ma nadać rzędowej dwójce bardziej cruiserowy charakter i zwiększyć osiągi na niskich i średnich obrotach.

W porównaniu z Hondą Africa Twin nieco zmniejszono moc maksymalną. Teraz wynosi ona 86 KM przy 7000 obr/min zamiast 102 KM przy 7500/min. Zmieniono również wartość i przebieg momentu obrotowego - na tylne koło CMX 1100 Rebel trafia 98 Nm przy zaledwie 4750 obr/min. Z kolei Africa Twin uzyskuje 105 Nm przy 6250 obr/min.

Przeprojektowany silnik korzysta również z trzech zaprogramowanych trybów jazdy (Standard, Sport i Rain) oraz dodatkowego trybu „User”, który możesz skonfigurować według własnego uznania. Na pokładzie nie zabrakło ani ABS-u, ani kontroli trakcji.

Jak już wspomniałem Honda CMX 1100 Rebel wzoruje się na mniejszej wersji - również tutaj zastosowano ramę z rur stalowych, widelec teleskopowy z goleniami o śr. 43 mm (w CMX 500 Rebel - 41 mm) oraz podwójne tylne amortyzatory. Również one mają mocniejsze sprężyny.

Pojedyncza tarcza hamulcowa przy przednim kole ma średnicę 330 mm i współpracuje z radialnym, czterotłoczkowym zaciskiem.

Ukłonem w stronę nowoczesności jest okrągły reflektor wyposażony w cztery soczewki (diody LED). Przed oczami masz zegar z wyświetlaczem LCD o średnicy 120 mm.

Honda CMX 1100 Rebel - nowość 2021Honda

Honda CMX 1100 Rebel ma trafić do dealerów wiosną 2021 r. Brytyjczycy przewidują ceny na poziomie 8999 funtów za wersję podstawową i 9899 funtów za wersję DCT.

zobacz galerię

Zobacz również:
Ducati testuje Multistradę V4 w wersji Pikes Peak. Zdjęcia szpiegowskie wskazują, że motocykl będzie wyposażony między innymi w monowahacz i 17-calowe koła. Do napędu użyty zostanie silnik Desmosedici Stradale V4.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA