[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ

Honda CRF 1100 L Africa Twin - królowa na sterydach

Kto nie idzie do przodu, ten się cofa – zakrzyknęli kolesie z Hondy i stworzyli nowe wcielenie modelu Africa Twin... No dobra, tak na prawdę do zmian zmusiła ich obowiązująca od przyszłego sezonu norma Euro 5. Na szczęście zmiany wyszły maszynie na dobre.

Mimo zwiększonej o 86 cm3 pojemności silnika, masa maszyny spadła o 5 kg. Oprócz tego ma ona wyższe o 7 KM moc i o 7 Nm maksymalny moment obrotowy. Oczywiście nie zabrakło pakietu zaawansowanej elektroniki. Istotną zmianą jest zastosowanie sześcio­osiowego bezwładnościowego modułu IMU, odpowiedzialnego za panowanie nad siedmiostopniowym systemem kontroli trakcji HSTC, trzystopniowym układem kontroli unoszenia przedniego koła, działaniem ABS-u na winkle (z ustawieniem terenowym), systemem kontroli unoszenia tylnego koła podczas hamowania i za wykrywanie zakrętów przez przekładnię DCT. Poza tym do standardowych trybów Tour (turystyka), Urban (miasto) i Gravel (szuter) dołączył terenowy tryb Off-Road. Ponadto maszyna oferuje dwa tryby do samodzielnej konfiguracji – User 1 i User 2.

 

Zobacz też: Nowy Triumph Truxton nadchodzi

 

Nowe centrum dowodzenia

W kokpicie króluje 6,5-calowy kolorowy, dotykowy ekran TFT z funkcją Apple CarPlay i łącznością Bluetooth. Maszyna ma też LED-owe reflektory, światła do jazdy dziennej oraz należący do standardowego wyposażenia tempomat.

 

REKLAMA

Zmiany ergonomii polegają po pierwsze na tym, że oparty na przykręcanym aluminiowym stelażu ramy tył maszyny wyraźnie zwężono. Po drugie, kanapa o niezmienionej wysokości (850–870 mm) jest o 40 mm węższa i inaczej ukształtowana, co zapewnia łatwiejsze dosięgnięcie podłoża oraz przesuwanie się w przód i w tył. Wyższa o 22,5 mm kierownica ułatwia natomiast kontrolowanie maszyny podczas jazdy na stojąco.

 

 

Zmiany w silniku

W tej agresywnej i zwartej maszynie dłonie jeźdźca chronią należące do standardowego wyposażenia handbary, a mocowana na stałe w owiewce szyba jest krótsza niż wcześniej, co – jak twierdzą Japończycy – ułatwi obserwację terenu przed przednim kołem. Pojemność silnika wzrosła do 1084 cm3, przy czym pozostawiono średnicę cylindrów 92 mm, z 75,1 do 81,5 mm zwiększono natomiast skok tłoków. Dokonano także zmian w głowicy cylindrów, zmieniono czasy otwarcia i skoki zaworów oraz dłubnięto w układzie ssącym i wydechowym, ponadto zastosowano aluminiowe tuleje cylindrów. W efekcie nowa jednostka napędowa generuje 102 KM (wcześniej 95 KM) i 105 Nm maksymalnego momentu obrotowego (wcześniej 98 Nm).

 

Zobacz też: nowy silnik Indiana

REKLAMA

 

CRF 1100 L Africa Twin ma lżejszą i sztywniejszą stalową ramę główną z przykręcaną aluminiową ramą pomocniczą, nowy aluminiowy wahacz oraz w pełni regulowany widelec o poprawionej charakterystyce. Obraz uzupełnia szeroka paleta akcesoriów, spośród których wymieńmy aluminiowe i plastikowe kufry, kanapy o różnych wysokościach oraz osłony silnika i gmole.

 

 

Jeszcze więcej przygody

Wyprawowa Wersja Adventure Sports bazuje na tej samej ramie, silniku i ergonomii, co CRF 1100 L Africa Twin, jest jednak lepiej przygotowana do pokonywania dalekich dystansów zarówno po asfalcie, jak i na bezdrożach. Ma większy zbiornik paliwa o pojemności 24,8 l, bardziej rozbudowane owiewki, większą szybę o regulowanej wysokości, aluminiową osłonę silnika i bagażnik, a także gniazdko elektryczne i podgrzewane manetki w standardzie. Adventure Sports może też być wyposażona w sterowane elektronicznie zawieszenia Showa EERA z cztery domyślnymi trybami pracy – Soft, Mid, Hard i Off-Road + tryb User oraz w system kufrów i doświetlanie zakrętów.

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Z okazji 25 urodzin Ducati 916 marka z Bolonii przedstawiła limitowaną edycję V4 Anniversario zbudowaną jako hołd dla tego kultowego modelu, a właściwie całej linii modelowej.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij