Mija dziesięć lat od momentu debiutu Hondy CRF 250L. Ten motocykl był w ofercie przez osiem lat, do momentu, gdy w roku 2020 został zastąpiony przez model CRF 300L. Nowy motocykl był nieznacznie odchudzony (4 kg) przy jednoczesnym wzroście pojemności skokowej silnika do 286 cm3. To ostatnie z kolei spowodowało delikatny przyrost mocy i momentu.
Na sukces Hondy CRF 300 składa się kilka elementów: charakterystycznej i rozpoznawalnej już na pierwszy rzut oka stylistyce, wyjątkowo dynamicznym jednocylindrowym silniku, przyjemnie działającej skrzyni biegów ze sprzęgłem antyhoppingowym, stalowej ramie zapewniającej odpowiednią sztywność, oraz zawieszeniach o dużym skoku.

W roku modelowym 2023 CRF300L nie zmienia się od strony technicznej, lecz będzie oferowana w całkowicie nowych barwach nazwanych Swift Gray. Nowy kolor będzie alternatywę dla klasycznego schematu Extreme Red.
Który z wariantów kolorystycznych bardziej wam się podoba?