Honda Hawk 11 oficjalnie zaprezentowana. Jest trochę retro, trochę nudno

No i mamy to – podczas 38. Salonu Samochodowego w Osace Honda zaprezentowała model Hawk 11. Choć motocykl wygląda całkiem nieźle, do lekkości konceptu CB4 Interceptor mu niestety daleko.

Szczerze powiedziawszy po tym motocyklu spodziewaliśmy się nieco więcej stylistycznych bajerów – jeśli nie fajerwerków, to choć iskier. Tymczasem, nie licząc przodu, który już gdzieś widzieliśmy, motocykl sprawia wrażenie nudnego. Na szczęście nic nie wygląda tutaj na sklejone na siłę – projekt jest spójny i pewnie znajdą się tacy, którym się spodoba.

Honda Hawk 11Honda

O modelu Hawk 11 mówi się już od kilku tygodni – ma to być pierwszy z kilku modeli, jakie Honda planuje pokazać w tym roku. Sercem Hawka 11 jest dwucylindrowy silnik rzędowy pochodzący z CRF 1100 L Africa Twin. Producent nie podał jak dotąd parametrów, jakie będzie mieć ta jednostka w modelu Hawk 11. W Afryce Twin silnik osiąga 102 KM przy 7500 obr/min. i maksymalny moment obrotowy 105 Nm przy 6250 obr/min. Zawieszenie to widelec upside down Showa o średnicy goleni 43 mm i tylny amortyzator centralny - dokładnie taki sam zestaw, jaki pracuje w NT1100. Prawdopodobnie skok będzie nieco mniejszy niż w turystyku. Identyczny wydaje się też wahacz.

Honda Hawk 11Honda

Z opublikowanych zdjęć wyświetlacza wynika, że na pokładzie znajdą się cztery tryby jazdy – Sport, standard i Rain oraz dodatkowa User, która umożliwi własną konfigurację mocy, kontroli trakcji i hamowania silnikiem. Co ciekawe, wydaje się, że rama zastosowana w tym motocyklu jest identyczna z tą z modelu Africa Twin. Ciekawym detalem są dość nietypowo umieszczone lusterka – nie przykręcono ich do kierownicy, a do mocowania owiewki, z której zagłębień wystają.

Honda Hawk 11Honda

Takie ich umiejscowienie uzasadnione jest dość mocno pochyloną pozycją kierowcy, wymuszoną zastosowaniem clip-onów. Hawk 11 porusza się na standardowym zestawie 17-calowych kół z oponami 120/70 i 180/55. Za zatrzymanie odpowiadają radialne zaciski na podwójnej tarczy z przodu i zwykłe na pojedynczej z tyłu. Owiewka, która jest najbardziej charakterystycznym elementem Hawka 11, została przejęta z konceptu CB4 Interceptor.

Honda Hawk 11Honda

Problem polega na tym, że Interceptora pokazano w roku 2017 i wówczas ten design był niesłychanie świeży, wręcz rewolucyjny. Dziś podobne owiewki mają MV Agusta Superveloce i Triumph Speed Triple RR, co niestety nadaje Hawkowi wtórności. Interceptor miał także zdecydowanie lżejszy design, przy tamtym koncepcie Hawk 11 zdaje się mieć nadwagę.

Honda Hawk 11Honda

Jak dotąd nie wiadomo czy model ten trafi na europejski rynek. Wydaje się to bardzo możliwe, w końcu największym problemem byłaby kwestia spełnienia normy Euro5, a z tą nie będzie problemu – silnik pochodzi przecież z Afryki Twin. Cena? Tutaj też producent milczy.

Przeczytaj także: Honda CB4 Interceptor.

Zobacz również:
REKLAMA