Honda NT 1100 - kiedy pojawi się w salonach?

Pierwsze prezentacje odbędą się podczas dni otwartych, które zaplanowano na 28-29 stycznia 2022 r.

  • NT1100 – komfortowa maszyna do dalekich podróży.
  • 5 trybów jazdy i dostępna w opcji przekładnia DCT – unikalne rozwiązania w tej klasie motocykli.
  • Sprawdzony silnik dobrze znany z modelu Africa Twin.
  • Bogate wyposażenie seryjne.
  • Motocykl będzie dostępny w salonach już na początku roku.

Inżynierowie projektujący Hondę NT1100 podjęli się zadania stworzenia maszyny przeznaczonej przede wszystkim do dalekich podróży po utwardzonych drogach. Od takiego motocykla użytkownicy oczekują dobrych osiągów, komfortu i udogodnień przydatnych w trasie – począwszy od systemów wspierających jazdę, a skończywszy na praktycznych gadżetach.

Zgodnie z powyższymi założeniami, właściciel Hondy NT1100 doceni wygodną kanapę o grubości 7 cm oraz skuteczną ochronę przed wiatrem, którą zapewnia szyba z 5-stopniową regulacją wysokości i kąta nachylenia oraz rozbudowane owiewki. Ma on również do dyspozycji szereg nowych technologii wspomagających jazdę, podnoszących poziom bezpieczeństwa i ułatwiających podróżowanie.

 

Honda NT 1100Honda

 

Honda NT 1100, jako jedyny model w tym segmencie oferuje 5 trybów jazdy - trzy standardowe, Urban, Rain i Tour oraz 2 tryby, które użytkownik może zaprogramować wg własnych preferencji. Rozwiązanie to umożliwiły dostępne w standardzie, współpracujące ze sobą systemy – elektronicznie sterowana przepustnica (TBW), system kontroli momentu obrotowego (HSTC) oraz układ kontroli unoszenia przedniego koła (Wheelie Control).

Również jako jedyny motocykl w swoim segmencie, Honda NT1100 jest dostępna w opcji z przekładnią DCT, zapewniającą stałą, szybką i płynną zmianę biegów, bez angażowania kierowcy w ten proces. Zaletą tego rozwiązania jest trwałość, gdyż nie ma możliwości zdławienia silnika czy uszkodzenia skrzyni poprzez złe załączenie biegu. Biegi można również zmieniać za pomocą manetek znajdujących się po lewej stronie kierownicy. Od 2009 roku w Europie ponad 200 000 motocykli Hondy zostało wyposażonych w skrzynię DCT, a w 2020 roku wybrało ją aż 53% klientów.

Silnik modelu NT1100, to sprawdzona jednostka stosowana wcześniej w maszynie klasy Adventure – Africa Twin. Dwucylindrowy silnik zmodyfikowano pod kątem dobrych osiągów, dostępnych już w zakresie niskich i średnich obrotów, a także celem uzyskania wtedy basowego brzmienia. Jednostka osiąga moc maksymalną 102 KM już przy 7 500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy o wartości 104 Nm - przy 6 250 obr./min. Kombinacja ta zapewnia szybkie przyspieszenie do dozwolonych prędkości autostradowych, przy zachowaniu zapasu mocy, nawet podczas jazdy z pasażerem. Zbiornik paliwa o pojemności 20,4 l pozwala na pokonanie ponad 400 km trasy.

NT1100 został standardowo wyposażony w tempomat, pełne oświetlenie LED, automatyczny włączenik kierunkowskazów i sygnalizację hamowania awaryjnego. Otrzymał też szereg praktycznych rozwiązań, takich jak stopka centralna, smukłe kufry boczne, podgrzewane manetki, gniazda USB i ACC oraz łączność realizowaną za pośrednictwem 6,5-calowego ekranu dotykowego TFT, kompatybilnego z Apple CarPlay i Android Auto.

Honda NT 1100 pojawi się w salonach sprzedaży już w lutym, a jej pierwsze prezentacje odbędą się podczas dni otwartych, które zaplanowano na 28-29 stycznia 2022 r.

 

 

Zobacz również:
REKLAMA